lördag 7 juni 2008

Altanen

Handlade lite sommarblommor häromdagen. Nu har jag gjort i ordning några av dem o arrangerat dem på altanen.


Lyktan som stått vid farstukvisten har fått en ny plats på den gamla sprängmedelslådan, tillsammans med den vita zinkkorgen o några blommor jag inte kommer ihåg namnet på....


Någon som vet vad den heter?



Här har vi en fd potatislåda som blivit en hylla! Men blomman o lyktorna ska stå på den "översta hyllan" så småningom. Blomman luktar jättegott! Namn? Mmm, har glömt det också!


Dom här kommer jag ihåg namnet på!! Pelargonior!! Fyra olika som fått plats i en zinkbytta jag inhandlade på IKEA.



4 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Så fint med olika färger på pelargonerna.

Jag är också förtjust i gamla lådor - tror jag har en sån där gammal sprängämneslåda i trädgården någonstans.

Kram Maud

Anonym sa...

Så fint du har gjort på din altan!
Tack för krya på dig-kramarna, jag känner faktiskt redan bättre.
Kram Ingrid

Anonym sa...

Där har du de där skira, tunna blommorna i rosaton.. jag köpte mina i bå ton.. men tror du jag vet vad de heter.. nej. Jag gillar dessa jättemycket och stod först med de rosa i handen, men tvekade.. så det blev i blått min balkonglåda nu strosar i med inslag av gulvita toner..
ha de fint i sommaren.. idag var det lika varmt i vattnet och en aning varmare på stranden oxså. Härligt och jag hoppas du får uppleva det snart.. här ska det bli fint väder mån, tis oxså, men sedan lite sämre. regn behövs, bara det inte håller på sedan.. ett dilemma då Midsommar stundar.Kramkram

Johanna sa...

Det va väl nån sorts mynta? Visst? Jag har tillochmed kommit ihåg att vattna min! :) Näe, nu måste jag gå isäng.. är alldeles för sent.. Puss å kram!