söndag 21 augusti 2011

Gubbportföljer





Trodde jag "skickat iväg" dem på loppis, men jag hittade dem i det stora förrådet (lagårdsvinden!). 2 stycken "gubbportföljer" i skinn! Varför jag kallas dem gubbportfölj är för att när jag var liten var det vanligt att herrarna hade denna när de for till systembolaget o stoppade ner sina inhandlade flaskor i dessa. De kunde ju inte gå omkring o skylta med att de varit på bolaget! Men nu visste väl de flesta att dessa väskor annonserade samma sak som bolagets kassar! =) Den vänsta är lite större o lite lyxigare inredd. 2 fack + en dragkedsficka o bandet runt. Bägge har de klassiska fickorna framtill. Båda är så stora att en dator ryms. Nu ska jag fylla dem med lite papper så de återtar sin form! Undra om någon vill ha dem.... =)

Inga kommentarer: