torsdag 21 januari 2010

RENSA I RÖRAN - med feng shui


Jag har hållit på o rensat ett tag nu.... Igår hittade jag den här bloggen! Ulrika Gabriel o hennes utmaning att rensa i röran o jag antog den! Jag har fortfarande kvar massa saker som ska rensas, städas undan, slängas, säljas, ges bort - ja vad det nu som händer med alla saker. Att få lite space o ordning på saker o ting. Vi har som jag skrivit ett stort hus, flera sk ekonomibyggnader på gården o vad händer då? Jo, man (jag / vi) samlar på oss massvis med saker.
Vi hade för kanske 15 år sedan loppis här hemma, för dryga 10 år sedan auktion (tillsammans med kompisar. Då var det tomt o fint här ett tag) mera loppisar, skänkt bort en massa, lämnat in till försäljning och tom slängt bort!! Trots detta så finns här mycket saker... För gillar man att gå på auktion så följer det alltid med en massa saker hem! Men de senaste gångerna har det inte blivit en massa "småtjafs" utan t ex en chiffonje!! (Kom på att jag inte ens visat den här på bloggen!! )
Hur som helst så fortsätter mitt rensande o det ska bli kul att se hur o vad alla andra rensat bort. Det jag rensat i / bort de senaste veckorna är bl a julsaker, massa ljus (?) garderober, lite blommor.... ja, en massa till också! Nu ska jag kolla lite "rensa-ut"-bloggar o läsa lite ur rensa-i-röran boken!! Lycka till alla ni som antagit utmaningen!!


3 kommentarer:

Johanna sa...

Jag skulle behöva rensa lite också.. Iaf bland kläderna.. :)

Armbandet fanns bland smyckena, vid sminket och det.. Mittemot nagelgrejerna.. :)

Jag är tröööött.... Har varit och sprungit nu efter jobbet. ZZzzzznark...


Puss och kram!

Johanna sa...

Det gick ju faktiskt rätt bra att gå på en liten minipromenad, men kul var det ju inte direkt.. Driver i massor var det! Kör försiktigt idag lilla mor!

Puss och kram!

Kajsa Brunnfors sa...

Så härligt att få rensat ut! Håller på att städa ur rum för rum i min lägenhet nu. Stort projekt, men Så värt det! Bara känner hur engergin kommer till mig ju mer skit jag gör av med! Underbart!:) Har köpt massa nya gröna plantor och fräshat upp hela hemmet!