söndag 24 augusti 2008

Lyckan för en ljusfreak...

Vad är nu det? Jo, det är när ens vänner tar med mig på Liljeholmens fabriksbod!! Maken trodde först att jag inte skulle handla!! (Hur han nu kunde tro det, överhuvudtaget!!) Jag tog nämnligen ingen korg när jag kom in i butiken!! Jag bara strosade omkring... Men sedan fick han se. Oj, vad jag shoppade! Nu har jag nog ljus så det räcker över vintern... Här kommer bilder på en del av allt jag handlade. Har dessutom gett bort lite till barn o goda vänner.





Värmeljusen i ägghållaren är "gamla". Det fanns värmeljus som brinner i 10 timmar, som jag köpte. Perfekt för lyktor ute när det nu blir mörkt. I den andra fyrkantiga boxen finns vanliga vita. Både ljus med kanal o sk Christinaljus. Har även en massa färgade Christinaljus.


Doftljus, i form av värmeljus o små ljus o i lyktor o randiga blockljus...


...lite mer doftljus o ljuslyktor...


...vita blockljus i olika storlekar.


Dom här bivaxljusen är inte från Ljusboden utan från Vaxstapelboa i Misterhult.

Gissa om jag känner mig rik på ljus?! =)

Nu har jag så jag kan mysa i höstmörkret!!

Tack för ni tog med oss till "Ljusets Paradis" C o P....

1 kommentar:

Johanna sa...

Ja ljus är kul! Men jag är dåligt på att elda mina.. Puss och kram!