onsdag 27 augusti 2008

Vad är det som händer?

I lördags tog maken en för tvär sväng från vardagsrummet o ut till hallen. På lilla bordet hade jag två fina glasljuslyktor på fot. Nu finns där bara en! Jag tog då fram ett par höga ljusstakar, som jag tänkte skulle få ta deras plats. Rengjorde dem o ställde dem in i mitt arbetsrum, varför kan jag fråga?? Igår kväll blev jag sugen att läsa nya Panduro-katalogen, tar tag i plasten o sliter...



... titta vad som hände?? Hoppas det finns "maken" till bägge kvar att inhandla. Gillar både ljuslyktorna o ljusstaken helskarpt.... men vill ha paret.


Men jag ska väl inte klaga, egentligen. Vad är det att två ljusstakar / ljuslyktor går sönder mot att grannen kom över igår o undrade vad han skulle göra med sin (kombinerad ved o el-) panna som spruckit? En skillnad mot 50 000 pix ungefär. Det finns alltid nån som har det värre!! Sluta gnäll nu lilla jag över sprucket glas!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men det är klart man måste få gnälla lite! Alltid tråkigt när något man tycker om går sönder. /Anette