söndag 28 december 2008

Fototriss - genom

Årets sista fototriss är en repris o val av tidigare teman. Jag var inte med på genom, så jag valde det.

Genom - ett av fönstren på jobbet. En härlig vårbild, med droppande istappar. Hade tänkt fota från samma fönster nu innan jul, men hann aldrig. Då var det ännu längre isdroppar o snö som hängde från taket. Nu är allt borta... (inte taket hoppas jag!)



Genom - fönstret på planet hem från Spanien i november. Vi hamnade mitt i Sterlings konkurs när vi skulle åka ner. Vi hade åkt från Umeå på kvällen o sov över på "Rest and fly" o skulle checka in på morgonen. Trötta o hungriga får vi se att vår flight är inställd! Varför? Jo, Sterling hade gått i konkurs under natten. Nu ordnade allt sig, vi fick åka med Norwegian ner o bokade om hemresan. Tack vare att vi betalat med kort fick vi igen pengarna! Men det blev mycket spring hit o dit på Arlanda innan allt var klart. Vi såg dessutom (antagligen!) så bedrövade ut så både tv o tidningar ville intervjua oss.... =) Vi får fortfarande kommentarer om vår resa när vi är ute o "träffar folk"!

Genom - bilrutan på Mallorca. Vi var ute o såg ön o helt plötsligt dyker mörka moln upp o det börjar blåsa, ordentligt! Det blev världens oväder, blixtar o åska som hördes in i bilen (fast vi körde!). Det var ganska mäktigt men olustigt på samma gång. Efter några timmar hade allt gått över, njae, inte riktigt allt, det blåste under natten, men dagen efter sken solen igen o det var lugnt.

12 kommentarer:

Della sa...

Härlig istappsbild överst. Den blir min favorit.

Anonym sa...

En klar favorit hos dig.. din etta.. gillar den mycket.. istappsgenomfoto;-)
Ha de fint kram på dig/Pialotta

Synnøve. sa...

Säger som de andra. Den första bilden är så läcker.
Gott nytt år på dig.
Synne.

annette sa...

Inte jag inte, gillar den sista bilden mest, häftigt att se moln som kommer så lågt och häftigt!

//annette

Anonym sa...

Första bilden är min favorit

Anonym sa...

Hejsan Wickan!
Tack för din kommentar hos mig. Vilka härliga bilder du visar. Jag gillar nästan den sista bäst, den är lite mystisk och dramatisk.

Ja du, Gotland kan man besöka när som helst. Det måste inte vara högsommar. Jag har ett par "nätvänner" som kuskade runt här med husbil två veckor i mitten av november och de påstod att det var helt underbart?!?

Ha ett gott slut på 2008 och Gott Nytt År 2009!

Kram Ingrid

Anonym sa...

Jag väljer ettan. Massor av snö, ser härligt ut.
Gott nytt år.

trivago sa...

Både ettan och tvåan är favoriter! Istappar är så läckra och flygplansbilder är också väldigt fina.

Pia sa...

Hej och tack för din kommentar igår! Gillar den sista bilden hos dig!! Hoppas du mår gott och jag önskar dig ett GOtt Nytt År!

Anonym sa...

Första bilden var ju riktigt härlig...

Mindi sa...

Så vackra kort!!!
Gott nytt år på dig!

Kram Mindi

Jah Hollis sa...

Fina bilder. Jag gillar den med ovädret på Mallorca bäst. Hoppas det inte var du som körde och fotade samtidigt. :-)
Gott nytt år!