torsdag 10 april 2008

Lycka för ett skofreak!!

Vad är det nu jag har gjort när jag varit i Spanien, då? Jo, mina (våra, maken var ju med!) vänner vet att jag älskar skor. Vad gör man då som perfekt värd o värdinna? Jo, man tar med sig sin gäst på en skofabrik - med försäljning!! Bilden nedan är taget från ett fönster i själva skobutiken. Arbetarna hade gått på lunch (siesta), därför ser vi ingen som jobbar där. Ja, vi ser inte så mycket öht!! Nu har maken förstått att kameran inte tar så bra bilder inomhus...
Har ni varit på en skoaffär där ni fått lite svalkande dryck? Här bjöds det på olika sorters dricka och öl!! Tom starköl!!





Vad köpte jag då? Jo, 5 par skor!! Fast egentligen 6 par, dottern fick ett par. En handväska i lite gräliga färger, visas sen!! Om inte affären också skulle stänga för siesta har jag köpt mer!!! Undrar om inte maken hade nåt finger med i spelet!!! Fast han köpte förresten 2 par!! Här nedan ser ni skorna jag köpte. Jag köpte ett par skor till senare.... på en butik efter vi ätit på den ungerska restaurangen... Å i torsdags köpte jag 2 par i stan.... Men jag skrev ju att jag är en skofreak!! Om ni är intresserade av skor så finns det en hemsida http://www.porronet.es/ . Vilket namn va!! Kan ju tror det är nåt annat...fniss... När jag ser katalogen på nätet vill jag tillbaka o handla mer.... Fabriken finns i Elche.

Kan säga att alla skorna är sköna att gå i!!






Nu har du nästan sett alla mina nya skor Joelli!!

9 kommentarer:

Kajsa sa...

Hej!
Kul att du hälsat på hos mig! :)
Oh, vilka skor! Gillar de ljusblå - riktigt fräcka! Va' härligt med en sån Spanienresa. Kan tänka mig att du njuter ännu av den..
Kramar
Kajsa

Johanna sa...

Vilka fina! Jag tycker de två sista paren va snyggast! :) Puss å kram!

Fotograferande Maria sa...

Åh de ljusblå med klack var UNDERBARA *vill ha* Kram / Maria

Fotograferande Maria sa...

Åh de ljusblå med klack var UNDERBARA *vill ha* Kram / Maria

Johanna sa...

Men va det inte på lördag du skulle på Labero? Vi ska på skivreleasen imornkväll.. Sen hade visst Robert tänkt bjuda på fika på lördag hos er, hur nu vi ska kunna ta oss dit..

Linda sa...

Ah, kul med en massa nya skor! Snygga var de! :-)

kram Linda

Anonym sa...

Ha, maken som klagar över alla mina skor - och jag har inte många par, det vill jag bara påpeka - jag ska be honom titta in här ett tag!!

Anonym sa...

Ha, ha ja du det var lite lustigt "skoprat" både du och jag idag:-)
Du gjorde säkert ett fynd på den fabriken.. jag behåller mina gamla ett tag till.. för de är ju så skööööna:-)
Ha de gott tjingeling o en fin helg.

Randi sa...

Kan tänka mig att du var i Paradiset!
Härligt med en värd som förstår att göra en sko-freak nöjd. Så många läckra skor du fick med dig hem. Nu blir jag nyfiken. Hur förvarar du alla dina skor...*ler*?
Kram Randi