tisdag 29 april 2008

Tisdagstema

Fyrkantig...

Här står en massa fyrkantiga glassburkar på rad. Jag fick slut på mina sålådor, då får glasslådorna göra sitt! Det har kommit upp riktigt bra o det är snart dags att skola ut en del. Detta kanske samtidigt när många av er i landet kan börja sätta ut era plantor! I bakgrunden ser ni en av våra snöhögar.... (kortet är taget alldeles nyss!!)



Snöhögen syns visst inte, på det här kortet!! Fniss.... Den kanske hann att tina ner, från det jag tittade ut till jag fotade... önsketänkande!!

Mer fyrkantigt finns här: http://tisdagstema.se/

13 kommentarer:

Lotta 8`) sa...

Det var fina små fyrkanter, fulla av blivande blommor =) Men kära nån - har ni fortfarande snö?! Oj - vi som har sommarvärme... men den kommer till er och snart hoppas jag =) Ha det gott =)

Marika på Odlingspyssel sa...

Vi har väldigt likande tolkningar av temat den här veckan, kul!

NICOLINAS BONING sa...

Sonen mår bra...men det är lite oroligt när jag inte har honom i närheten när det börjar bli sena kvällen och han inte är hemma.
Jag var fundersam om han inte skulle våga vara ute och så efter den händelsen,men han verkar vara som vanligt igen...jag hoppas bara att han är lite försiktigare med sitt umgänge och vart han är i framtiden.
Vad spännande med alla dina odlingsburkar:-)
Om allt det där blommar om några veckor så blir det som i paradeiset uppe hos dig!
Kramar/Birgitta

Julhuset sa...

Vad spännande att odla och vänta på vinsten, något vackert eller ätbart.

Stina sa...

Hoppas att du får en bra dag vännen.:-) Kramis

Anonym sa...

Det är ju oxå en variant på krukor *s*

Randi sa...

Hihi...jag har inte testat din variant! Men jag sparar kött-förpackningar och borrar hål i dem.
Sänder lite sol till dig. Här stormar det förskräckligt så du har värmen hos dig när som helst.
Kram Randi

Anonym sa...

Nödvändiga små fyrkanter... Kul att de har växt så mycket. Stackare som fortfarande har snö... här har vi sol och 22 grader...skönt...

Min tolkning är från när något blir alldeles för varmt...

Ninni sa...

Så kul med sådder! Det var en bra tolkning! men har ni snö kvar fortfarande, stackare?
Mitt bidrag finns men inte på tisdagstemats blogg, det fungerar inte att lägga in det:(
Må så gott och hoppas snön tinar meddetsamma!

Anonym sa...

Gillar fönster.. ditt var så fyrkantigt så:-)

Anonym sa...

Härliga fyrkanter, fulla med löften om vår och sommar.:-)

Anonym sa...

Hör jag snö??? Usch, här är våren på G. Härligt att det växer i lådorna i alla fall :0)

Anonym sa...

Det ser ut som om dina plantor får hålla sig inne ett bra tag till. Att ni ännu har så mycket snö!!