lördag 26 april 2008

Temavecka!!

Ja, då har jag varit bort en kväll o natt igen.... Var på middag i går, sov över hos dottern o sedan på trädgårdsmässa idag. Satte mig vid datorn o hälsade på bla http://puppylove.blogg.se/anca/ o fick se att det varit temavecka / mönster denna vecka. Snabbt tog jag kameran o gick runt i huset o hittade "rätt" mönster. Det här blev det, några ovanliga saker men ändå mönster!!




Måndag : randig. Den svenska flaggan har ju fyra ränder!!! Ja, två på varje sida!!



Tisdag: prickig. Det är vad mina fönster är! När solen lyser på dem, syns det ännu mer!! Någon som vill putsa 18 fönster??



Onsdag: blommig. Här ska det bli mycket blommigt!! Syns inte så bra nu, men vänta 2 månader till!!


Torsdag: rutig. Kan ni tro, men jag har köpt nya skor... De har ett rutigt mönster i sidorna!!


Fredag: flätad. Den här flätan satt på min äldste son för några år sedan. Han kom hem o sa att jag skulle snagga honom.... Det tog emot, för han hade jättefint, tjockt hår. Satte upp det i en en svans, som jag flätade o som jag sedan klippte av, därefter blev det 3 mm!! Yngste sonen såg inte att det var storebror när vi "tvärtittade" in till honom på jobbet. På sonens jobb funderade dom vem som hade kommit in bakvägen o stod o rotad i några grejer.... =)

Det blev en snabb temavecka för mig!!

6 kommentarer:

Stina sa...

Oj,vilken fläta alltså.:-) Kramis

NICOLINAS BONING sa...

Länge sen jag var in hit ser jag...
Sonens fläta skulle mycket väl kunna bli till en hel massa smycken i hår som hårkullorna från Våmhus gör...
Vad fiffig du är med att hitta motiv till temaveckan:-)
Kramar/Birgitta

Mindi sa...

Har en sambo som alltid har haft TJOCKT hår tills för ett tag sedan då han fick för sig att RAKA sig. ;)

Kram kram kram

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Jasså du har varit in hos syrran och kikat ! Ja det var kul med den där temaveckan , gillar dina bilder speciellt fönstret , hi hi !
Men att du inte säljer den där flätan till en perukmakare , förr betala de jättemycket , speciellt ljusa hår och jämnlångt !!
Ha det gott !
Kram/Lotta

Annika sa...

Vilka härliga bilder du bidragit med på tema veckan.
Jag har en utmaning inne hos mej som du gärna får hoppa på :o)

Kram Annika

Maria sa...

Wow vilken fläta sonen haft! Varför har man själv inte sådant tjockt hår??=)