måndag 26 januari 2009

Skärpning!!

Vem är det som ska skärpa sig då? Jo, jag! Ni ser väl så lat jag har blivit på det nya året?! Jag har ju tom en ny kamera, då borde det vara kul att fota o visa er. Men... jag vet inte vad som har hänt. Har knappt varit o hälsat på er bloggare, som jag brukar titta in till nästan varje kväll, har inte ens läst ut alla böcker jag lånade innan jul. Men vad jag (vi) däremot har gjort är att flytta om en massa saker i huset. Saker - det är möbler bl a. Yngste sonen har blivit mambo för obestämbar tid framöver. Han jobbar sin sista vecka o vill spara pengar o har därför sagt upp sin lägenhet. Det är tur att vi har stort hus! Vi har då flyttat tillbaka vårt sovrum till det rum där vi hade det tidigare. Det fd tv-rummet har nu blivit tv-rum igen. Men nu med sonens snygga nyinköpta (sen i höstas) o hans stora tv. Lite får vi väl offra.... =)
Mer som jag har gjort ser ni här nedan....

Före



Efter



Vaddå? säger ni. Samma blommor, samma gardiner, en soffa som inte fanns med på förra bilden. Men den ser vi inte... Hm... Helt rätt - soffan är också en av de omflyttade möblerna. Den får stå i köket till mitt uterum förhoppningsvis blir klart till sommaren. Men... jag har sytt nya gardiner till köket!! Men säger ni igen... de ser ju likadana ut!! Ja, nästan! Jag gillade mina linnegardiner så mycket så det blev nya sådana igen. När jag tog ner dem till första advent bestämde jag mig för att det bara måste bli nya efter jul. De hade blivit så blekta efter alla år de suttit uppe. Men av de gamla har jag bl a sytt vetevärmare till ungarna! Den minst blekta gardinen (hade ju 3) fick maken i sitt arbetsrum. Tråkigt kanske tycker ni. Nu har hon linnegardiner i både köket o ett rum till. Ja, o i mitt arbetsrum! Å i "salen", där jag har både linnefärgade o bruna panelgardiner!! Älskar linne!

Ett litet långt inlägg helt plötsligt - men ni ser att jag lever!!

En sak till - jag har fått en award av Anette... men den berättar jag mer om i morgon...
Tack, Anette! kan jag ändå säga ikväll!!



2 kommentarer:

Anette sa...

Ojoj, du har visst haft att stå i en då! Hur känns det då när barnen flyttar hem igen? Ja, jag har ju tre kvar hemma, bara äldste har ju flyttat, men man har liksom redan "vant sig av med honom". Men man skulle väl vänja sig tillbaka rätt snabbt om han flyttade hem igen! Ha det så bra. /Kram A

Anonym sa...

Det är ju så en period med barnen när dom kommer och bor då och då.
Nu är det jäntan vår som det har varit så med sista året.Nu har hon i alla fall en lägenhet.
Här har du en som gillar linnegardiner också. Linne på kläder är inte fel det heller.
krampå dig
ewa