onsdag 11 februari 2009

För 32 år sedan...

... när jag var 17,5 år gammal var jag ute o dansade den här kvällen. Som vanligt så dansade jag med en kille som jag brukade dansa med varje gång jag var ute (o när han var ute). Han var fenomenal på att dansa gammeldans, så varje gång det blev hambo, schottis eller nåt annat "gammtjo" brukade vi söka åt varandra. Andra låtar som vi också brukade dansa till var "Sailing", "Love hurt"...
Jo, hur som helst så den kvällen så såg vi något annat hos varandra o det sa klick!! Å sedan den dagen är det vi!! Vi firar alltså 32 år tillsammans idag o 30 år som förlovade!
Här har ni resterna från Stubben jag köpte idag... kom inte ihåg att fota innan vi fikade! Bägge sönerna var hemma när vi fik(r)ade också, sorry Johanna! Men du gillar ju inte marsipan så vidars...






7 kommentarer:

Johanna sa...

Men va tokigt! Ni har stått ut med varandra så länge! :) Nää, jag skojas bara.. Grattis mor och far! Kan man säga grattis? Aja, nu säger jag det iaf.. Förresten så tycker jag visst om marsipan, det är grädden jag inte är så förtjust i.. Jag brukar ju äta upp rosen juuuu... Mammaaaaa... Puss och kram!

Johanna sa...

Oj, vad snabb du va på att svara! Vi ska ju till Sävar imorn och fira Markus, så vi kanske kommer imorn.. Men jag vet inte, måste höra med Andreas och han har gått isäng.. Jag ringer imorn! Lovar! :)

Anette sa...

Jättegrattis! Tiden går fort när man har roligt.
Kollade ditt tisdagstema för en stund sen men det gick inte kommentera då (nåt strul med mitt bredband), så då kommenterar jag det här. Ser kul ut att åka skoter. Här är det bara vid skidanläggning det brukar finnas.

Anonym sa...

Så pass, då får jag be att gratulera lilla frun då.. minsann inte så många som varit ihop så länge.. Vi har bott ihop i snart 17 år och det tycker jag är länge.. jag har två andra äktenskap bakom mig oxå ju..
Kul när det går bra..
Kramar

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Grattis , vilken underbar historia !!
Stubben var försvinnande god ser jag ;-)
Sluta aldrig dansa !
kram/Lotta

Randi sa...

Ett stort GRATTIS!
Härlig historia du bjuder på.
Att den där tårtan var smaskens kan man inte missa ;=)
Kram Randi

Annika sa...

Grattis på 32 årsdagen =)

Det lilla av fikat som var kvar såg smaskigt värre ut =)