måndag 10 mars 2008

Stockholms-shopping!

Min dotter tycker nog att det har varit lite slöseri att vara i Stockholm o inte shoppa!! Men jag fick tala om att liite blev det på trädgårdsmässan! Det tyckte hon var en bra början!
För några år sedan köpte jag den här ljuslyktan på Nolia-mässan i Piteå. När jag tog ner den för en julbonad, i julas, såg jag att den var gjord av Bromma-keramik. Min bror hade just flyttat till Bromma, så jag tänkte att då kanske jag får tag på fler, för jag vill gärna ha 2 till. När vi nu gick på mässan, då var Bromma-keramik där!! Jag tittade på alla lyktor o föll för en som jag köpte. Jag kom inte riktigt ihåg hur den såg ut som jag hade hemma, men blå med fåglar var det!!
När jag då kom hem o packade upp o tog min nya lykta o gick ut i hallen....





... var dom nästan likadana!! Men den nya är en ljusare nyans. Tänk så hemmablind man kan vara! =)




Köpte även två minikrukor, väger nästan 1 kilo styck!



Fortsättning följer i kväll...


4 kommentarer:

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Lyktan var jättefin och det var de små tunga urnorna också!
Kram
Marie

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

helt underbara krukor ju!!!

Ha en underbar härlig vecka!!!
~~♥ Milliskramar ♥~~

Linda sa...

Åh vilka fina ljuslyktor! :-)

kram Linda

Anonym sa...

Fin lykta! Jag köpte en liknande på julmarknad en gång.