fredag 10 april 2009

Auktion - retro / vintage kläder

Jag har rensat i mitt förråd. Där finns massvis med fina kläder jag inte kan förmå mig till att slänga. Nu ska jag göra ett försök med att auktionera ut dem. Min sons tjej ska hjälpa mig att lägga ut dessa kläder på Tradera. Men om DU vill köpa dem, ge mig ett bud redan nu!!
De är alla hela o nytvättade.

Den här vinröda topen / blusen är ateljesydd i mitten på 70-talet. Storlek ca 36. Bomull med flera roliga detaljer, oket o manschett i "negativ"-tyg! Rygglängd 59 cm.





Den här grön/svarta topen / blusen är också mitten av 70-talet, bomull, ateljesydd. Storlek ca 36, rygglängd 62 cm.






En lite nyare vit blus, 90-tal, storlek 170, jag var nog en 36 -38 när jag hade den. Rygglängd 70 cm. Jättefina broderier på kragen o stråvecka fram. Bomull. Märke Ricco.









Vinröd flanellskjorta, bomull, 70-tal. Storlek 38, ryggländ 60 cm.






Jättefin brodyrblus, fyrkantig halsringning. Köpt i Tyskland 1973. Storlek 38, rygglängd 52 cm. Tunn o vacker bomull.







Blus / skjorta i bomullsflanell. Fina runda knappar. Jätteskön. Volangkant. Storlek 36, rygglängd 62 cm. KappAhl.
Jättsöt att sy om till ex Carl Larsson-förkläde till en liten tjej!








Ateljesydd top / blus i randig bomull. Härligt röda knappar. Storlek ca 36, rygglängd 57 cm.







Ateljesydd "artistrock" 1970! Bomull. Storlek ca 36. Rygglängd 63 cm.






Läcker axelbandsklänning. Avskuren o rynkt under bysten. Två fickor fram. Bomull, storlek 36, längd från under byst 83 cm. Märke POM.








Förstora bilderna för att se detaljer! Om du vill veta mer skriv en kommentar eller maila mig wickan2005@hotmail.com
Skickar med posten så dess frakt tillkommer.


3 kommentarer:

Johanna sa...

Men mamma.. De där kläderna har du inte visat för mig! Jag vill titta på dom innan du lägger ut dom på tradera.. :)

Förresten, kan ni ta med er min gamla linsvätska till Robert imorn. Den jag har är slut och stan va ju inte öppet igår när jag var där..

Puss och kram!

Johanna sa...

Linsvätskan finns nånstans i badrummet.. I ditt skåp skulle jag tro. Den har gått ut egentligen, men det gör inget tror jag.. Jo, min är inte helt slut, men den räcker nog bara en gång till eller nåt sånt tror jag..

Sara sa...

Jag gillar den rutiga med volang (även om jag är mkt tveksam till kombinationen mig + volang)och den randiga med röda knappar! Hur mycket vill du ha för dem?