torsdag 2 april 2009

Dags att deklarera

Nu har hela familjen fått sin deklarationsblankett - utom jag! Det ska kul att se hur mycket jag kommer att få igen (!). Men den slutgiltiga summan ser jag först när deklarationen är klar, men jag hoppas givetvis att staten ger igen lite pengar. Men regeringen kanske hittar på att alla som ska få igen ska skänka en viss summa eftersom det är k r i s . Vilket bra första april-skämt det hade varit!



I morse när jag åkte iväg till jobbet var det soligt o fint. Nu är det iofs varmt (+5!) ute, men solen skiner inte. Jag som hade tänkt vara duktig o gå en promenad i solen. I stället har jag varit liite duktig o lagt fram en påskduk o gula ljus. Den här påsken blir vi antagligen hemma eftersom vi inte har hittat passande tider för flyg ner till Spanien. Så lite påskpynt måste fram! Men vi har inte gett upp hoppet än, det kan ju dyka upp tider som passar oss.

1 kommentar:

Randi sa...

Påskduk redan...jag har inte ens börjat tänka på påsken. Hinner liksom inte med...
Här är det äntligen skönt ute - jobbar i T-shirt och njuuuuter. Nu åker jag bara härifrån om jag absolut måste...*ler*
Kram Randi