torsdag 7 februari 2008

Theburkar till en theälskare...

Jag är en stor thedrickare! Till frukost är det the som gäller, till både för - o eftermiddagsfikat på jobbet är det the, hemma på kvällen - the!! Kaffe kan jag dricka när vi har besök, ska fika nåt "slisk" o när vi är borta. På vår fläkthylla har jag några theburkar fyllda med lösviktsthe, det är det som gäller!! (på jobbet har jag med mig påsthe, nu är det rött - Rooibos jag har där!) Tycker inte om dom "vanliga" thepås-sorterna... Burkarna är inga gamla fina, utan bara fina nyare burkar, ja dom kanske håller på att vara 10 år nu....
De thesorter som finns i burkarna är bl a Lust o fägring, Indian Spice, Himlagott och Rooibos.
Jag har en Bistrokanna jag brukar brygga i, blir ungefär en kanna per dag. Ibland kan det bli bryggt med en thekula.





Idag ska jag in till stora staden o hälsa på min dotter. Blir nog ett besök hos http://www.tehornan.se/ (kan inte lägga in så där snyggt som många av er andra kan, så det får bli hela adressen...). Såg ett spännande the jag ska prova - apelsin med chili!! Ni får en rapport senare!
Har även fått tips på en nätbutik, men hittar den inte just nu bland favoriterna (finns så mycket där...)

7 kommentarer:

Randi sa...

Det var måååånga sorter och läckra burkar!
Jag är också tokig i olika tesorter för olika tillfällen.
Men jag gillar också latte med soyamjölk.
Kram Randi

Anonym sa...

Så underbart vackra theburkar.. gillar, gillar, gillar, fast jag är ingen theälskare:-)
Tjing

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken härlig samling av burkar du har!!!! Ha det gott, kram!

Anonym sa...

Hej vännen!
Vilken fin burksamling du har. Tedrickare är jag också. Kaffe bara när det är gäster. :o)
Och på jobbet. Jag gillar mest svart te med fruktiga smaker.
Och så vill jag lite honung i téet.
Ha det gott.
Kram, Anita

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vilka underbara burkar du har , som små konstverk !! Jag brukar snöa in på en tesort sen dricker jag den tills jag ledsnar , tyvärr :-)
Länktips : Skriv thehörnan , markera det ,( håll ner musknappen och "drag mörkt" över hela ordet ) gå in på länkmärket och skriv in länkadressen , tryck ok . Klart !!
Hoppas du förstod det där , hojta till annars !
Kram/Lotta

Cattis sa...

åhå apelsin med chili låter gott!
Vi brukar sörpla saffran och chili så här vintertid. Det är gottit.

härligt med helg
Kram
Cattis

Della sa...

Fint med alla teburkar. Jag dricker bara grönt te och rooibos. Nästan aldrig kaffe.