tisdag 26 februari 2008

Tisdagstema

Last...


Har väl en hel del "laster"! En av dem kan ni se till höger här, alla böcker jag läser. Har inte hunnit lägga in på ett tag. Blir ibland en bok per dag... Igår läste jag ut en o halva en annan. I och för sig lättlästa, men väldigt givande böcker. Nu börjar det klia i en annan lasttarm... att få sätta frön!! Satte inte ett frö för några år sedan, himmel va´ tråkigt!! Det här är de frön jag sått tidigare - har kvar påsarna så jag vet vilka sorter jag har! I år blir det som vanligt tomater o gurka + en massa ett-åriga o några perenner. Återkommer när det är dags!!


Mer laster?? Inget nikotinbegär... godis? inte så farligt....Kanske ska fråga familjen!! Ljus, säger dom säkert!!
Blev påmind om en stor last hos mig när jag var inne hos Randi... Mina stolar!! Jag har ju dille på stolar! Men det har jag sagt tidigare... Har snart närmare 100 stolar... tur vi har vår ladugård /förråd / hobbyrum, för där har jag massor. I huset har jag... bara 23 stycken nu (ungefär) ... + arbetsstolar o några pallar... hm...
Se där, kommer nog på fler laster under dagen!!
Dagens tisdagsbilder hittar du här: http://tisdagstema.se/2008/02/26/last/#comments

15 kommentarer:

Anonym sa...

Ahh.. sätta frön är en ljuvlig last!!!

Lotta 8`) sa...

Böcker och fröer - är även en last hos mig :) Men en trevlig last, ha det gott 8`)

Anonym sa...

önskar att det var en last hos mig oxå....

Randi sa...

Visst är det härligt med Laster!
Tänk så tråkigt vi skulle ha utan dem!
Din lagård skulle jag vilja se ...*fniss*!
Kram Randi

Anonym sa...

Böcker kan jag hålla med om!

Anonym sa...

Det vill till att ha förvaringsutrymme med så många stolar...imponerande;)

Fotograferande Maria sa...

Hej! Böcker är en last hos mig med...men stolar har jag inget begär av ...än. Kram / Maria

Anonym sa...

Det där är en trevlig last för de som är intresserade av att skola upp egna plantor.

Wickans värld sa...

Vet inte varför jag började "handla" stolar... Men nu har jag lyckats hålla mig ett tag. Tror att jag har så det räcker!!
Mina egna böcker har jag slängt ut, har börjat låna istället!

Rajson sa...

Oj vad många stolar!
Tom jag har satsat på frösådd. Det ska bli spännande att följa utvecklingen.
Trevliga laster!

Cattis sa...

Böcker och fröer, så härligt!

Visst kan stolar vara vackert, men 100 stycken... jag blir nyfiken på att kika in bland dem och se vad du har :-)

Kram
Cattis

Tjohalia sa...

Vad härligt att ha frön som last, själv har jag inte gröna fingrar för fem öre :/ Kram Sandra

Anonym sa...

Jo dagens tema ville jag inte missa.:-)Härliga laster även här! Önskar jag hade trädgård eller växthus. Har inte riktigt plats för att greja med frösådder inne till min balkong men tänkte prova att så luktärter till sommaren. Visst borde det funka i kruka på balkongen?:-)

Anonym sa...

Var kan man ha 100 stolar? Imponerande. Har du olika modeller eller?

Anonym sa...

Att sätta vårlökar är en underbar last ;)