torsdag 10 juli 2008

Vita loppisfynd!!

Vår dotter, "Joelli", har varit hemma hos oss med Boris några dagar. Vi har varit på flera olika loppisar o fyndat. Ni får gå in på hennes sida (om hon hunnit lägga upp det) o se vilket tjusigt toalettbord / sminkbord hon köpt, kanske även lampan hon köpte (som gärna jag ville ha!!). Dessutom har vi rensat lite ogräs! Jag tror Boris blev lite förälskad i maken de här dagarna... Dom har bl a varit ute o fiskat, det gillade Boris!!
Ja, vad är det då för vita saker jag fyndat? Här är några av dem alla!!



Vita ljusstakar!! Om jag har det sedan tidigare? Hm.... jag tror jag har några par, ja!! Men inte sådana här, förrän nu!! Har "tvärställt" upp dem på vårt gamla skåp uppe i sovrummet, får se om de får stå där ett tag, eller var de nu hamnar!


En såsskål med fat. Jättesöt!!


En väldigt ovanlig thekanna....


...med medföljande kopp!! Måste testa den idag, nu på studs, kanske. Har bara hunnit med en mugg the idag...


En liten kakform. Hamnar nog på väggen bredvid min blåvita form...


Sen har jag lite mer vita fynd, de kommer vid annat tillfälle!!

Ha en bra dag, här verkar det bli varmt o solen vill titta fram... Gissa om jag längtar efter sol o värme??

2 kommentarer:

NICOLINAS BONING sa...

Här kan man snacka om att ha gjort en hel massa vita fynd:-)
Ha en riktigt skön helg!
Kram/Birgitta

Gårdsromantik sa...

Så mycket fint! Såsskålen och kakformen var mina favoriter!

Kram Maud