lördag 17 maj 2008

Hem till kylan!

Nu är jag hemma igen efter en härlig vecka i Frankrike! Vi har jobbat hårt på förmiddagarna o någon eftermiddag, därefter utflykter. Mycket god mat o dryck... Här nedan en vy från vårt köksfönster. Känns inte kul att komma från värmen o till en vår som blivit nästan vinter.... Ska strax ut o se hur det ser ut i mitt växthus...




Visst har jag shoppat lite grann! (inga skor!) Här ser ni mina tvålar jag inhandlat! Först en härlig sk Marseille-tvål, den väger 400 g!!


Några av "lukttvålarna" - mandel, citron, äpple, citron.... Ska bl a ge bort till postskötaren o blomskötaren.


Den här tvålen jag köpte i fiskaffären!! Men den luktar inte fisk! Är lite alger o tång i den.



7 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Dom ha ju så mpnga härliga tvålar i Frankrike.

Kram Maud

Broarne sa...

Hej
Härliga tvålar speciellt den sista.
Du undrade om Rödbläran var samma blomma som tjärblomster , men dedt är det inte.
Jag ser att du har en liten lista med nätbutiker, kan man få bli med där hos dig?
adress: http://www.broarne.se
Jag blir såååå glad då.
om du vill kan du vara med och tävla om ett stort saxset då också.
mvh
Annmarie

junhe sa...

åh, tänk att få åka till frankrike *suck*...härliga tvålar du skaffat =) tack för titten & fortsatt trevlig helg/ kram junhe

Anonym sa...

Vad härligt med semester! Söta tvålar du inhandlat :) Det är så kul att shoppa i andra länder!

Kram, Sofie

En liten AnCa sa...

Vad mysigt att möta våren i Frankrike!!! Läckra tvålar du shoppat! Synd att du missade den trevliga tema-veckan, men det kommer ju flera!

Söndagskram // AnCa

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vilka tvålar ... känner doften ända hit ! Avundjuk på dej och dina resor , lyllos !!
Skrattade gott åt din kommentar inne hos mej , med tjugo år gamla ouppackade flyttkartonger ;-)
Ha det gott !
Kram/Lotta

Anonym sa...

Hej vännen!
Tänk vad en vecka kan gå fort. Härligt att det var lyckat i Frankrike. Mm, härliga tvålar. Lite lyxigt att få i present. Det är ju en speciell tanke som ligger bakom.
Kan du trolla bort kylan tror du? Inte det. Nehej, då får vi stå ut.
Stor kram från Anita