torsdag 29 maj 2008

Presenter o bio!

Har inte visat mina morsdagspresenter, så här är dom!! Den här linneduken fick jag av dottern, fick välja mellan två olika. Den andra var både vit- och linfärgad, men jag valde den hon trodde att jag skulle ta!! Älskar linne, har det i kök, vardagsrum o mitt arbetsrum... Ja, ibland på mig också!!



Maken tipsade yngste sonen om den här "grilltändaren" eller vad det heter. Snart har jag, som aldrig grillar - makens jobb, en helt ny grilluppsättning!! (farstukvisten skulle ha varit målad förra sommaren... hm...)

Igår var det biodags! Sist var i januari. Jag somnade inte denna gång heller! Det tar sig! Nu var det dags för "Indiana Jones och kristalldödskallens rike". Den var klart sevärd, en typisk Indiana Jones-film med alla dess effekter. Ganska förutsägbart, men ändock bra. Läste i tidningen idag att det fanns visst många fel i filmen... Jag hann då inte se ett!! (den gamle gubben ser också bra ut, fortfarande!!)


4 kommentarer:

Johanna sa...

Jaa, fin duk! :)

En liten AnCa sa...

Vilken jättefin duk!!!!

Sån där grilltändare har vi oxå, de är jättebra, det går snabbt att få glöd o man slipper hålla på med en massa tändvätska o sånt. Hoppas att den kommer till användning i den stundande helgen, för grillväder är det ju!!! Jag hoppas få mina ungdomar med "tillbehör" till torpet i kväll för lite grillning.

Soliga fredagskramisar // AnCa

Elisabeth sa...

Härlig duk det där ....
Du bor väl på en gård??? så om vi dricker vin där så kan vi ju ha några arbetare???då kan dom ju måla staketet......du ser ju*S* kan bli bra det här;)

Mindi sa...

Åh gillar verkligen duken!

Jag önskar dig en jätte mysig helg!

Stor kram
M I N D I