söndag 25 maj 2008

Vilken helg....

Morsdag!! Dom kom som på ett pärlband idag, barnen. Ja, den äldste låg o sov här när vi kom hem i natt. Mitt på dagen idag blev det kaffe o den överblivna tårtan sen i fredags. (Ja, maken kom som vanligt INTE ihåg att det var bröllopsdag!! Men när han blev påmind gjorde han en god middag o jag bjöd på champagne o sedan tårta till kaffet). När dottern kom hem blev det fika igen.... Hon hade köpt munkar på marknaden idag + en fin morsdags-present. Yngste sonen kom med något behövligt också. Visar kanske i morgon... Efter grillmiddag blev det tårta igen!! Så här såg den ut före vi satte tårtspaden i den!
Innan mitt-på-dagen-fikat ropade son o make på mig där jag satt o väntade i solen.... Det var fler som solade idag. En huggorm mitt på gräsmattan!!! Jag som nyss hade gått där barbent i sandaler!! Maken "petade" bort den med en pinne, hoppas den hamnade långt in i skogen. (Ja, det är i och för sig där jag bor - långt in i skogen!! ) Vill inte ha ormar på gården!

Om ni trogna bloggvänner kommer ihåg, så visade jag i november våra biljetter till Rod Stewart. Igår var den stora dagen!! Vi åkte iväg till Sundsvall, gjorde ett snabbesök på IKEA, handlade lite o drog sedan iväg in till stan. Gubben (han är 63 år!!) är fortfarande still going strong!! Jag var lite orolig om det inte skulle se fjantigt ut när han skulle sjunga "Do you think I´m sexy"! Men han får klart godkänt! Han höll igång i drygt 2 timmar med alla härliga gamla låtar. Vilken upplevelse!! Första bilden nedan är från storbildsskärmen, den andra från Aftonbladet.



Ha en bra vecka där ute!!

Nu har jag försökt ändra texten i det här inlägget flera gånger, men det fungerar inte.... Varför är det kortare radavstånd i de första styckena?? Å jag har ändrat att det ska vara mellanrum mellan text o bild, men icket!! Varför vill det inte bli som jag säger att det ska vara??

3 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Grattis på Mors dag och Grattis till er bröllopsdag , he he han fattade inte , eller läser han inte din blogg !?!
Här är jag nog mer lik din herrbekanta en dej , sorry to say .
Vad läckert med Roddan , han e ju cool på nåt sätt , trots alla sina blondiner . Inte lika cool är ormen , vilken baddare *ryser* .
Tur att du har en modig man , hellre en sån än en som kommer ihåg datum ;-)
Många grattis kramar /Lotta

hemtrevnad marie sa...

Tack för titten hos mig...kul att hitta hit!!
Iochförsig höll jag på att vända tillbaka ,när jag fick se ormen... och blev helt stel av fasa!!!!!!
Här har du jordens mest ormrädda människa sörru!!!!
Men tårtan såg himla smarrig ut...så jag var tvungen att fokusera på den!!!
Grattis i efterskott på er bröllopsdag!
Ha en härlig dag!
kram

Randi sa...

Vilken underbar tårta!
Jo, hos dig var det ett himla festande. Men ormbesöket var väl lite onödigt, men din man fick ju bevisa vilken beskyddare han är i alla fall!!!.
Önskar dig nu en lugn och skön vecka ;)
Kram Randi