onsdag 1 augusti 2007

Fredag 20 juli

Dresden......







Här är några bilder från Dresden. När jag var 6 år var jag där för första gången. Det jag kommer ihåg från då är de stora byggnaderna som ses nedan.





Stora fina byggnader som inte förstördes av bombningarna...


Eftersom vi såg så himla många byggnader o minnesmärken så kommer jag inte ihåg vad det här är för nåt....




Men det här!!! Det finns massvis med butiker med julsaker o de typiska tyska figurerna. Dom här fina nötknäpparna till exempel. Jag har själv en som är kvar sedan jag var liten och den får stå framme året runt.


Lunchen var en god sallad vid en mysig uteservering. Jag visade min man en ölflaska.... en flaska med matolja. Tänkte jag skulle påminna honom att inte beställa "öl" under resan utan bier eller beer!! Det lärde han sig fort! =)

Inga kommentarer: