måndag 27 augusti 2007

Nya ideér

Nu när jag bloggar o givetvis när jag ser alla andras bloggar, blir jag påmind om alla saker jag har undangömda. Många av sakerna har jag kanske köpt eller fått o sedan bara lagt bort dem!!
Har nu kommit på att jag kan ta fram några av dem i "stöten", arrangera dem o se på dem ett tag, sedan byta dem mot andra saker som finns i skåpen!



Min käre make fick ta fram den ena halvan av vårt gamla köksbord. Det här hade vi för mer än 20 år sedan, fast med en förlängningsskiva. Den ställde vi nu vid ena köksfönstret (klaffbordet vet jag inte var jag ska ställa...). Här fick nu några av alla mina kopparsaker. Berättar bakgrunden till dom en annan gång!



På den gamla avlutade stolen i hallen har jag ställt några ryska saker. Jag har två sk ryska dockor. När yngste sonen skulle åka till Ryssland, beställde jag en med honom. När vi ett år senare var värdar för några ungdomar fick jag en till! Fick även andra saker jag visar vid annat tillfälle. Den större sleven har jag också fått. Den andra har jag köpt själv (fast i Sverige - antingen på loppis eller i en auktionslåda)!


Vid ett annat besök från Ryssland fick jag denna vackra burk / ask. Den är gjord av näver, väldigt vackert utsirat.


Så här ser det ut på insidan! Vilket jobb!!

1 kommentar:

Amoroso sa...

Ja det är sanslöst vad man samlar på sig, saker man glömmer att man någonsin hade!!