lördag 18 augusti 2007

Noliamässan

Måste berätta om Noliamässan. Det är en stor mässa som är första veckan varje augusti. Alternerar mellan Umeå o Piteå. I år var det Umeås tur. På mässan finns ALLT! Bl a husbil för 1,5 mille...köpte jag inte! Men tar gärna mot den om nån vill ge mig den! =)

Men det här inhandlade jag! =)

En tvättmedelshink. Hade helst velat ha en vit med svart text, men jag får väl åka upp till Piteå till butiken Presenten o titta om det finns en sån! =)
På baksidan hänger en måttskopa!

Vitlök är nåt jag gillar... men inte maken (jo, jag gillar maken, men han gillar inte vitlök)! Brukar ha det i mat när vi har gäster, försöker att låta bli när det bara är vi som äter... Det här specialfatet är jätte-bra! Det ser alltid så enkelt ut när dom demonstrerar, och den här var lätt att använda även för mig! Man tar en skalad vitlök o river den mot det knottriga fatet, lämnar roten, o penslar ihop det rivna. Perfekt! (Fick med en skalare också, en sån där "rulle")

En kanna för thebryggning.

Vita figurer är nåt jag samlar på. Den här (o flera till o även svarta) fanns också i Presentens monter. Blev lite beslutsvånda - dom var så fina allihop!

Inga kommentarer: