fredag 31 augusti 2007

Stolar!!

Jag älskar stolar!! Törs inte tala om hur många jag har... Men jag kan säga att vi hade fest o vi satt 40 stycken i vårt kök...jag (vi, kanske jag ska säga?) hade stolar till alla... det finns fler...
Maken hade satt köpstopp på stolar, men det hjälper inte!!
Stolarna jag visar idag finns det två av o det står paret i var sitt sovrum hos oss.

Det är stolar som är ärvda av gamla släktingar. Ser så fina ut i färgen, tror inte jag kommer att måla dom... än ...



Dom här stolarna har jag ropat in på auktion för några år sedan. SKA målas!!


Också auktionsgods. Dom här står i vårt sovrum, där vi fortfarande har kvar trävitt + avlutat. Än så länge passar dom in i det övriga möblemanget, förblir nog så här ett tag!



Dom här stolarna däremot kommer att målas... ganska snart, hoppas jag. Dom fanns hemma när jag var liten, det är nog orginalfärgen som syns. Sedan fick min mor en ljusgrå period o nu har jag återigen min vita!

Däremot har jag klätt om alla stolarna redan! Vet inte om jag vill ha kvar klädseln om jag målar om dom...

10 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad många Olika stolar du har!

Jeanette Nord sa...

Kul med en stol-freak till. Jag älskar gamla stolar. Ju slitnare desto bättre....

Randi sa...

Gamla saker som man vårdat genom generationer får extra stort värde!

Din vän sa...

Vackra stolar. Jag skulle behöva skaffa några sådana. Vi har aldrig tillräckligt med stolar när vi har gäster.
RS
http://kulturbloggen.com

Anonym sa...

Annorlunda kul tolkning!
Men visst är det roligt att förändra klä om osv....
Gillar själva skapandet;)

Anonym sa...

Fantastiska stolar ...
Fantastisk hobby ...
Och fantastiskt stort kök om det får plats 40 gäster ...

=)

Anonym sa...

Hej.. måste bara fråga dig.. har du de här stolarna många gånger på temat.. idag är det pynt som gäller.. kanske är stolarna din pynt.. de är så vackra så.. Kommer in här när jag klickar på din länk på tisdagstemat denna vecka oxså:-)
Kontigt eller ska det vara så?
Tjing o ha de fint

Anonym sa...

Oj, så många vackra stolar du har :) Här har du en till stol-lover fast här hemma rymmer jag inga fler än de fyra vi har runt köksbordet :\ Kram, Sofie (http://lufthav.blogg.se)

Kaffebönan sa...

Nämen så konstigt var gång jag trycker på din länk inne på Tisdagstema där du skrivit kommentar.. så kommer jag till dina stolar.. måste vara något fel som är trasigt:-)
Tjosan
http://kafferasten.blogg.se

Anonym sa...

Oj det var rejält med stolor det... Jag kanske har 8 stycken eller så om jag räknar med utestolarna...