söndag 19 augusti 2007

Hemma hos oss...forts...

Ja, då fortsätter vi vår rundvandring hemma hos mig / oss! Vi vänder oss lite till höger från CD-hyllan i vardagsrummet (som vi sett vid tidigare inlägg). I hörnet på högtalaren står barnens dopljus. När dom bodde hemma tände vi det alltid på deras dopdag. Ingen av barnen ville ta med sig sitt ljus när dom flyttade, dom ville att det skulle stå kvar hos oss. Flaggstången har den yngste gjort i skolan, den har vi på fikabordet vid bemärkelsedagar!



Sedan kommer vårt "sideboard", där finns mina blå ljuslyktor (några av dem) Den största fick jag av äldste sonen i julklapp ett år, den med värmeljuset av svärsonen en annan jul o oljelyktan av min man när jag fyllde 30. Alla i familjen o vänkretsen vet att jag älskar ljus!


I fönstret mitt i rummet står den här undrande figuren. Nu kommer jag inte ihåg var jag köpt den. Kan vara på Malta....


Det här "satte" jag ihop igår under ovädret... det fick plats på matbordet. Samlar på snaps- o likörglas också...

(telefonen fungerar fortfarande inte....)


2 kommentarer:

Granne med Selma sa...

Mysig tradition att tända ljusen varje dopdag. Hade nog tänkt göra det jag också under årens lopp, men det har liksom aldrig blivit av.. lite synd. Kul att du berättade om det!
Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Vad läckra små gamla glas, det är så kul att få bjuda på likör o dyl ur såna, så vackert på gamla brickor!! Vilken fin tvättmedelstunna du hittade!! Tack för besöket hos mej och för det gurkreceptet med citron, det lät spännade! Mari.