onsdag 29 augusti 2007

Tjejsnack


Frågor från Tjejsnack...

o svar från mig!


Musik
Vad lyssnar du på för typ av musik och vad är det du gillar mest med den musiken?

Lyssnar inte så mycket på musik, faktiskt! Men när jag lyssnar kan det vara vad som helst från RadioGuld (gamla godingar!!) till klassisk musik.

Lyssnar på det mesta i bilen, men INTE hårdrock. Det är så jobbigt att köra då!

Tycker om att gå på konserter, då blir allt bra - nästan!!


Vad lyssnade du på när du var yngre, i tonåren? Om du är tonåring nu, så vad lyssnade du på som barn?

Tio-i-topp och Kvällstoppen givetvis!! Dvs 70-talets "listor". Vi var inte så bortskämda med musik dygnet runt på radio o tv. De här musikprogrammen på radio gick på tisdagar - Kvällstoppen o Tio-i-topp på lördagar. Övrig tid fick man försöka ratta in Radio Luxemburg!

Övrig tid var det att lyssna på kassettbandspelaren det som spelades in från programmen.


Finns det någon musik du inte klarar av att lyssna på? Vad, varför?

Jamjazz klarar jag inte. Det är inte musik, helt enkelt!! Viss sorts opera är svårt ("ont-i-magen-sång" - nån som förstår vad jag menar?)


Nämn fem artister du har sett live/skulle vilja se live.

Sett live

Elton John - helt underbar. Honom lyssnade jag ju på när jag var yngre, kom jag på nu!! =)

Ted Gärdestad, tillsammans med Harpo. Min dotter gillar Teds lika mycket som jag gör!!

Jerry Williams - kanske 10 gånger!! Still going strong!


Några tjejer måste jag ha med!!

Den härliga syskongruppen The Coors (Irland, visst. Men dom har med några bröder, tror jag!)

Sedan måste jag ta med Sahara Hotnights. Dom har jag sett / hört åtskilliga gånger. Dom blir bättre o bättre, spelade inte riktigt min musik från början!



Har du någon autograf, vem/vilkas? Finns det någon du skulle vilja ha

Hade väl en massa när jag var yngre. Dom har jag slängt, tyvärr!

Elvis vore väl inte så dumt att ha - för att kränga dyrt!!

Inga kommentarer: