torsdag 17 januari 2008

Dressing room - på väg!!

Har flyttat en massa kläder, handdukar o sänglinne idag...
ja - en del av alla skor också!!


Makens sida! Rättvist, visst? Men det är mina korgar... =). På den andra sidan ska vi ha "häng-saker" + att det på kortväggen ska vara specialhylla för skor...
Ska sätta upp spotlights i taket.


Hörde en smäll från nedervåningen i går när jag satt o cyklade (ja, på motionscykeln!! Måste bara gör nåt åt de ökande kilona...suck...). Trodde det var nåt i tvätten som ramlade eftersom tumlaren var igång. Men... det var amaryllisen som blivit för tung o ramlat ner på golvet!! Tur att det bara var krukan som gick sönder!


16 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!
Vad fint du gör. Ordning och reda, pengar på fredag. :o)
Tur att den vackra blomman klarade sig. Nu blir det snittblomma istället eller?
Ha det bra.
Vi ses framåt tisdag.
Stor kram från mej

Starka Pippi sa...

Nemen oj så du gör med Amaryllisen...skämtar bara...
Så årdningsamt det blir.

Johanna sa...

Men jag vill också ha en walking closet! Eller dressing room eller vad du kallar det.. :P Stackars lilla blomman.. Nä. nu ska jag plugga lite till.. har varit för lat.. Kram kram!

Solsjö - Under en vind sa...

Inte bara blomman som var för tung...fniss....
Vilken ordning i garderoben...wow! Ha det gott, kram!

Skatan sa...

HEj! Härligt med en riktigt bra garderob! En av de bra sakerna med det här radhuseländet var klädkammaren...det är skönt att kunna stänga in eländet emellanåt :)

Du det var inte returmarknaded som jag skrev. Det var den där som ligger i Gamla posten i Vns. Jag tror den heter V tur och retur, men jag är lite osäker. Helt ok.

Vi hörs!

Randi sa...

Du är helt rätt ute. Tidskrifterna är fulla av olika förslag just nu. När Oprah W. visade sitt för många år sedan, så blev jag helt begeistrad och såld på idén.
Kan rapportera att inga nya Tecken har visat sig idag. Men det är ju en liten stund kvar på dygnet ... så vem vet ...???
Kram Randi

Anonym sa...

Nu blir jag sååå avundsjuk!!! Är, trots min tisdagstemabild och det sedvanliga kaoset i mitt hem, en ordningsmänniska. Tyvärr är inte resterande i familjen den och jag kan slita mig vansinnig utan att ha något för det.

Din garderob vore allt något att visa för gubben och kanske få honom att ändra lite på sig... för min skull. Då slipper han ju fixa till det så fint åt mig... ;o)

Kram kram

Maria sa...

Vilken lyxigt stor plats för allt!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Wow! Så fint det blir, med ett dressing-room! Ska du ha som i Ikea-reklamen också? Stor spegel, heltäckande matta osv...
Bra ordning blir det iaf med så mycket hyllor att lägga på!
Kanon!
Tur att blomman klarade sig!
Kram
Marie

Annika sa...

Jag vill oxå ha en walking closet, fast jag vet inte övriga familjens saker skulle rymmas, det blir nog bara mina ;-)
Jag har en liten sak till dej i min blogg som jag hoppas att du vill ha.

Trevlig helg och kram Annika

Anonym sa...

Vad härligt organiserat det såg ut :) Skulle verkligen behöva röja upp och vika och sortera i våra garderober...

Sicken tur att blomman klarade sig i smällen :) Ha en fin kväll! Kramar, Sofie

Anonym sa...

Dressing room! Det brukar ju kändisarna i Hollywood ha i sina "hemma hos" reportage, och nu du... häftigt. Jag är sååå avundsjuk.

Kram o trevlig helg
Kicki

Eva Agnes sa...

Tur att det bara var amaryllisen. När detta hände hos mig var det själv tumlaren som ramlade ner. Den gick givetvis inte att använda mer, som du förstår.
Klantig elfirma hade installerat den på en bänk.
Ville inte ersätta mig fullt ut för den fadäsen.
Men nu ska jag gå vidare i livet.:-)
Kramar Eva Agnes

netha sa...

Japp ett sånt rum vill jag med ha, jösses, tänk vad skönt att man kan se vad man har i garderoben och inte allt bara inpackat huller om buller.
Grattis säger jag bara, så skönt ser det ur.
Ha en bra helg.
kramis

Vella sa...

Hej! Kikat runt lite på olika bloggar och hamnade här... Vilken tur att Amaryllisen inte gick av! Lycka till med ert dressingroom.../Vella
vellasgarden.tradgardsblogg.se

Amoroso sa...

Åh vad gott med ett dressingroom! Blir riktigt avundssuk! Det blir säkert jättensyggt!