tisdag 29 januari 2008

Tisdagstema

Ensam...




Mer tisdagsbilder här: http://tisdagstema.se/

Nu kan / ska jag skriva lite om fotot.... Sanningen att säga så är motivet köpt!! För tre somrar sedan var vi i "stora staden" o cyklade runt en sjö. Stannade till vid olika ställen... Blev lite sur på sonen som alltid skulle vända sig bort när jag skulle fota honom. Sa "om du går ut till stenen får du 50 kronor!" (kanske 20 meter ut). Sagt o gjort, det gjorde han o jag fick flera fina kort!! Å han fick sina 50 kronor!! Fast dom var han skyldig mig så då blev vi kvitt!! =)

Vi var absolut inte ensamma där vi cyklade runt sjön, inte ensamma här där fotot blev taget (Kärleksudden tror jag det heter) o inte ensamma där vi fikade!! Kameran ljuger!!

18 kommentarer:

Anonym sa...

Härlig bild och bra tolkning av dagens tema.
Ha dé gott!

:-) ;-)

Anonym sa...

Vacker utsikt och ensam kan vara så skönt ibland. Som på fotot.. tror säkert att han gillar vad han ser:-)

Frukostflingan sa...

Oh, det skapar längtan till sommaren och havet där det verkligen är skönt att stå ensam på stranden!

Randi sa...

Härlig bild - ensam på en öde ö!!!

Starka Pippi sa...

Ojoj gäller verkligen att vänta in lågvatten tider så han kommer torr iland igen....
Härligt somrig bild!!

Cattis sa...

Det ser rofyllt och behagligt ut dock
En bra ensamhet ...

Kram
Cattis

Anonym sa...

Otroligt härlig utsikt. Ensamt på den lilla ön. Min tolkning är lite annorlunda... ;)

Paula sa...

Snacka om att vara ensam på en öde ö! Hur tog han sig torrskodd ända dit ut?
http://paulaz.se

Della sa...

Hur kom han dit? Det ser skönt ut att he en alldeles egen plats.

Anonym sa...

Mmmm...det ser skönt ut med sommar...säger jag som älskar vintern..när det är vinter

Ninnie sa...

Ja, han är ju ensam ute i det blå...Tur att det inte är långt från land ändå!

Anonym sa...

Ensam och övergiven. Det påminner mig om min barndoms somrar. När man rodde ut till en sådan liten sten, bara ett 20 tal meter från bryggan och sommarstugan och lekte en hel dag :0)

Anonym sa...

Så sonen kan lägga till "betalt fotomodelluppdrag" i sin CV, snyggt! :-)

Anonym sa...

Kul tolkning, han ser i alla fall ensam ut! Så bra att man kan vinkla kameran och tolkningarna på olika sätt, det är det som gör "tisdagastemat"!

Rajson sa...

Jag har lite samma problem som du!Döttrarna hatar när jag tar fram kameran.Då påminner jag dom om att det kan vara kul med lite foton och visa barnbarnen så småningom.Dessutom om dom inte är samarbetsvilliga blir det bara massa pinsamma foton på deras ev.bröllopsfest!

Anonym sa...

Somrig bild! Vilken bra affär du gjorde med sonen din :) *s*

junhe sa...

tack för din "boklista" =) fina bilder du visar, önskar dig en fortsatt bra kväll/ kram junhe

Anonym sa...

Vad gör man inte för en bra bild! ;-)