torsdag 3 januari 2008

Lite smått o gott.....

Glögg.... som jag längtat så efter, har det inte blivit så mycket av. Måste kanske ha julgransplundring med glögg o pepparkakor.... (köpte en ny Cambozola igår, det är så gott på pepparkakor!!)



Ännu ett ljus...


En gullig bok jag fick av min systerdotter i julklapp för några år sedan...

(det är faktiskt en Snobben-bok!!)

Mina amaryllisar...

Den som jag försökte få upp från fjolårets lök. Bara blad o inge fin alls!! Har gömt den i tvätten! Ser ni - vi har lite snö!!


Den jag trodde var vit!! =)


Den här köpte jag igår o jag såg vilka färger den hade! Å vilka färger sen!! Visst är den vacker? Hoppas den blir lika fin nästa år... men jag verkar inte ha tur med det!!

5 kommentarer:

junhe sa...

hej wickan, vill önska dig en trevlig helg och tipsa om hjortronglöggen...den är GOD!!! kram junhe

Lilla Blanka sa...

Här har det inte blivit så mycket glögg heller tyvärr...har en precis likadan Vaniljglögg som du visar, den är ju god, och ett par andra flaskor till, men på nåt sätt verkar det vara svårt att ta sig lite "glögg-tid" hemma..På andra ställen, julmarknader, affärer osv har jag druckit glögg, men inte hemma :)
Wow vad fin amaryllisarna är, den randiga var ju jättefräck!
Kram
Mia

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag har inte heller lyckats få amaryllisar att blomma om, trots att jag sparat löken och lagt den mörkt...Men ett tips har jag fått, och det är att man planterar ut löken på sommaren och låter bladen vissna ner ordentligt, för att sedan ställa den mörkt och ta fram den senare på hösten. Vi får väl prova den varianten också, så får vi se om vi lyckas!!
Kram
Marie

Skatan sa...

Mina amaryllisar har inte börjat titta upp det allra minsta än...undrar när de behagar titta fram. Till midsommar kanske...

Önskar dig en skön helg!

Kram.

Anonym sa...

Hej vännen!
Här har vi fått snö och lite kallare. Mums, då är det gott med varm glögg. Har kvar och t om att vi kan spara en årsglögg till nästa jul. :o)
Hoppas att allt är bra med dej.
Stor kram från mej.