fredag 11 januari 2008

Vill inte riktigt....

med bilderna idag! Men den här går det bra med!! Har försökt ett tag att lägga in en bild, gick inte, provade en ny.... Till slut ville den här bilden o då visar jag väl den!! Jag har en massa gamla bilder efter min farfar - jättefina! Har scannat in några stycken o här kommer den första! Jag har ingen aning vem det ska föreställa. Någon som känner igen personerna? =) På en av bilderna står året 1909, så dom flesta kanske är därifrån... Fotograf till denna bild är Hanna Lundborg från Umeå. Visst är det söta barn?


6 kommentarer:

Anonym sa...

Härlig gammal bild ! För att inte tala om firmanamnet under bilden ! Snyggt.
Ha de bra
Rolle

NICOLINAS BONING sa...

Gillar ditt sofftyg, men upplever det inte som rött direkt.
Vad kul att lära känna dig lite mer genom utmaningen..tur att man får välja själv vad man vill delge andra för information...fniss...
Din gamla bild är charmig med dom allvarliga barnen.
Kram/Birgitta

Anonym sa...

mycket vacker bild!

Della sa...

Fin bild.
Det här med att scanna in gamla bilder är ju en jättebra idé. Det tror jag att jag ska börja göra också. Så då gäller det ju bara att få tag i en scanner alltså...

MiaMaria sa...

Vilken underbar bild!

Miamaria

Agata sa...

Vackra porträtt! Och fin blogg!

Sveriges släktforskarförening har en jättebra webbplats (Porträttfynd) där man kan lägga in sina porträtt, sorterat efter fotograf. Eftersom de ofta spreds till ganska många så kan man ha tur så att någon annan har lagt in porträttet med information om vilka det föreställer.
http://www.genealogi.se/index.htm?
Main=http://www.genealogi.se/innehall.htm