söndag 13 januari 2008

Nu är glada julen slut, slut, slut...

...julegranen kastas ut, ut, ut! Ja, det är den o julgardinerna som är kvar! Så här ser det ut under granen... Varje jul säger jag till maken att det är hans uppgift att vattna granen. Måste alltid påminna honom! Trots detta, barrar granen ordentligt.


Igår plockade jag bort det mesta av julsakerna. Känns både skönt o vemodigt. Nu har vi dessutom fått massor med snö, så det är mer jullikt ute nu än i julas! Typiskt!
Får lägga fram lite ljusa dukar + en massa ljus, fast det inte är jul!!

I går var vi bjudna till äldste sonen med flickvän (ja, egentligen är det fästmö!) på middag. Det var friterade räkor! Mums! Till efterrätt var det panacotta! När den var uppäten kom jag att tänka på att jag hade kameran med...
Sen spelade vi Uno, som det var jättelänge sedan jag spelade!
Ha en skön söndag. Nu ska gardiner tas ned. Träffs i kväll, kanske!

2 kommentarer:

Linda sa...

Ja, barr fanns det ett å annat under vår gran också! Den åkte ut i fredags, men jag städade ut ännu fler barr idag! Inte omöjligt att det går att hitta små barr ända fram till påsk misstänker jag. De har ju en förmåga att gömma sig lite här och var.

Åh har ni snö?! Här har det mer varit som vår idag. Soligt och barmark. Ganska skönt det också visserligen.

kram
Linda

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja det där ju ju så charmigt . Så ska man försöka klara av att lyfta ut granen utan att den barrar , och man klarar det enda till ytterdörren där den kör fast och allt barr lägger sig i en hög på dörrmattan . Så man fortsätter dra in barr fram till midsommar :-)
Vad hungrig jag blev nu när jag läste om allt det goda ni ätit .
Mot kylskåpet !
Kram/Lotta