tisdag 8 januari 2008

Kvällens läsning

Har ikväll intagit ryggläge o läst boken "Klimatsmart" av Mikael Persson, Bodil Sjöström och Per Johnsson. Underrubriken är Din guide till en miljövänligare vardag. Tycker att jag gör ganska mycket klimatsmart.... komposterar, kör miljövänligt, börjat tänka på att handla mer rättivise / fairtrademärkt, ser mer till att varorna jag köper (främst mat) är närproducerat...osv.
Om ni kommer ihåg så nämnde jag i ett tidigare inlägg (iofs ganska länge sen...) att jag läst Rensa i rören med Feng Shui. Då rensade jag ut o sorterade o gjorde mig av med lite saker OCH hade köpförbud ett tag. Köpförbudet var egentligen inget köpförbud utan jag hade kommit på att jag hade det jag behövde o lite till. I höstas hävdes det o jag handlade "vill ha"-grejer...
Ja, ja... ska nog försöka leva lite mer klimatsmart ett tag....


Boken tar vidare upp hur man ska resa smartare o göra smarta energival, förutom att handla smartare. Som bilden visar finns det också recept i boken! Klart läs- och tankvärd bok. Läs den!!
Att både läsa o följa bokens tips / råd är en riktig utmaning som vi alla borde ta till oss!!


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vännen!
Tack för boktipset. Något bör man väl tänka på. Eller rättare sagt ta det lite pö om pö. :o)

Filmen ska du se ensam. Eller med nån tjej. Det gjorde jag och då njöt jag ännu mer. Annars kanske jag hade suttit och tänkt att gubben tyckt den var töntig. Han vill ha mer action.

Må så gott.
Kramis