lördag 1 september 2007

Ljuslyktor / grottor

Har jag massvis av... också... Det är så mysigt nu när det blir mörkt på kvällarna o jag kan äntligen tända ljus! Jag har satt köptstopp (själv!!) på både ljus, ljusstakar, ja, allt som har med ljus att göra! Tror ni jag har kunnat hålla mig? Nej, ett tag gick det bra, men nu har det kliat i ljusfingrarna o jag har gjort inköp som jag visat tidigare!


Dom här fina har jag köpt i veckan. Det blir ett jättefint sken av dom! Dom står på mitt vardagsrumsbord - just nu åtminstone!


Den här lite gammeldags ljuslyktan är inköpt för kanske 3 år sedan. Hittade den på Guldfynd!


Den här lyktan fick jag av elever i julas. Fick även ett stort fat i guldgula färger.


Dom här inhandlades i vintras när jag inredde svart i köket.



"Fågel-lyktan" köpte jag på en affär med många ljussaker, rökelse o annat kul. Blir ett väldigt fint sken av den. Har haft en liknande med hawaii-motiv, men tyvärr åkte den i golvet! (när jag öppnade dörren till mitt ljusskåp, det är fullt där!!!)

1 kommentar:

Amoroso sa...

Oj vilka snygga ljuslyktor, den där från Guldfynd var ju ett riktigt fynd! Och visst är det kul att renovera! Då får man ju på många vis sitt eget stuk. Vore hemskt att flytta in i något som var "färdigt" och kanske inte något som man själv gillar... Skulle ju ta emot att riva ut ett nytt kök tex..:-)