söndag 16 september 2007

Före / efter

50-års festen i går var toppen. Mycket god mat o många trevliga människor. Födelsedagsbarnet "fick" bl a en operasångare i present!! En för henne okänd man kom till festen. Givetvis undrade hon vem han var! Han kom in i det stora rummet där många av gästerna satt, började sjunga till henne "O Sole Mio". Gissa om det blev tyst på alla gästerna! Sedan kom det några sånger till. Därefter åkte han iväg!! Det var en av kamraterna som hade hyrt in honom. Vilken grej!!


Idag har jag gjort ganska mycket... Men ändå inte allt jag hade tänkt! Jag började måla o det var så kul så det blev mycket av det!


Det här bordet (ja, två stycken egentligen!) ropade jag in på auktion för flera år sedan. Har aldrig haft dom inne i huset. Dottern däremot fick använda dom som nattbord när hon o killen flyttade ihop. Sen kom dom på att dom skulle så lite frön....
... o glömde att ha plast under krukorna... Då blev borden så här prickiga!!


Men efter att jag har grundmålat dom ser dom ut så här!! När dom är klara kommer dom att bli nattbord där dottern o killen brukar ligga när dom är hemma. Cirkeln är sluten...

Har även målat dom här stolarna. Visade ett före-kort förra veckan. Dom har väntat länge på att få lite färg på sig.


Soffan jag köpte på Blocket har också fått färg. Hoppas att alla mina hallmöbler snart är vita...

Har också målat skohyllan (syns i bakgrunden på stolbilden). Var ute i mitt stolförråd o tittade om en stol jag ska vitmåla. Jag har en nu i hallen som är avlutat, men den är så fin som den är, vill inte måla den. Hittade ingen stol som går att måla på en gång. Måste ta bort lite gammal färg först, så den avlutade stolen för nog stå kvar ett tag.

3 kommentarer:

Annika sa...

Nyfiken som jag är så måste jag ju absolut kika tillbaka, och tack för att du lämnade en hälsning i min gästbok.
Möblerna blev jättesnygga när du målat dem.
Ska nu se mej omkring ordentligt härinne=)
Ha de bra / Annika

Anonym sa...

Har arvegods från farmor i ett förråd hos Shurguard... Har eventuellt en plan om att lämna iväg det föratt bli vitt istället för brunbetsat... Först vitt och sedan klarlack! Vill att de gamal formerna ska kontrastera mot modernt superblankt...kanske sätta vitt skinn på stolsdynorna... tror det kan bli oförskämt läckert... Ska smaka lite på tanken ett tag till!

Linda sa...

oj vilka mysiga möbler!