söndag 2 september 2007

Loppisfynd!

Var in till stora staden igår o skulle shoppa... Jag han aldrig ner till centrum... Jag o dottern gick på några loppisar - Myrorna o Kupan. Hittade massor med saker. Dottern sa att "det här blir många blogginlägg!". Idag visar jag dom vita sakerna jag köpte!
Vita ljusstakar x 2 x 2! Har upphävt mitt köpstopp på ljusstakar / lyktor /ljus... Ja, allt som har med ljus att göra. Det är ju så mysigt!! Kom just på att jag glömde en trearmad ljusstake! Köpte en likadan för kanske 27 år sen... blir snyggt med två på var sin sida om... ja, nåt!!

En såskanna!


Madonna!


...en liten spelande ängel...



...två fina vaser.

Nu återstår problemet (!) att bestämma var jag ska ställa allt! Såskannan har fått en plats i ett kökssåp - ett "problem" mindre!

Jag hatar prislappar!! Egentligen är det klistret jag inte tycker om. Det sitter som sten i berg! Har diskat mina saker i maskin, klistret sitter kvar. Försöker "gnugga" bort det - med resultatet att jag bara drar ut det ännu mer. Har fått tipset om aceton, men det luktar så dåligt. Har nån annan nåt annat tips?

Tack för sällskapet, Dotter! Hoppas du fått sova ut o är utvilad idag!

Inga kommentarer: