söndag 9 september 2007

Trädgården och helgens händelser

I min bloggbeskrivning har jag tagit upp att jag ska skriva om min trädgård. Det har inte varit så mycket med det i sommar. För det första - den jord jag beställde var inte planteringsjord utan fyllningsjord, det jag hann plantera i den jorden blev inte så bra. Allt det nya jag skulle göra blev inte gjort för jorden var för lerig o innehöll för mycket ogräs. Tyckte inte att jag skulle slänga ut ytterligare tusenlappar till ny jord, så jag väntar till nästa år!
Men här visar jag lite av det jag har just nu!

Den här krysantemumen köpte jag två av o har ställt i våra fina järnkrukor på bron. Det var expediten som plockade fram dom till mig, men nu när dom börjat blomma riktigt så är den ena mer gul än den andra.... Det ska nog inte riktigt bli nåt ordentligt med min växtlighet i år!


Här har jag tre surfinor planterade i skräpjorden. Så här uselt har surfinor aldrig vuxit för mig nåt år.... suck...


En annorlunda begonia.(också i skräpjorden). Nu först har den börjat blomma!


Pelargoniorna verkar inte bry sig om vilken jord den växer i. Men även den är lite sen i blomningen!



Tomater - har ätit 1 (!) tidigare. Även dessa sena! Men de har vuxit upp tillsammans med gräs... det kom upp bra i jorden vi fick hem! Hoppas bara att fler hinner bli mogna...

Helgens händelser - skrev tidigare om att jag o dottern skulle på Ladies Night. Det var i fredags. Kände mig inte så ladylik hela kvällen, blev lite bitchig ett tag faktiskt! Hur kan man betala så pass mycket för att se en show o sen sitta o fotografera hela tiden??? Är det inte roligare att se showen i helhet i stället för att fota från storbildstv?? Det gjorde en tjej som satt framför oss, o givetvis skymde sikten (för dottern) när hon hade kameran i vädret....
Sen kan kvinnor grisa ner ordentligt också!! Det var massvis med skräp på golvet när vi gick hem. Usch!
Men... showen var OK. Men en del "humoristiska" inslag var inte så roliga... Bra musik var det som tur var!
Fick vänta ett tag på Måns Zelmerlöv, han var inte med i själva showen med de övriga herrarna (Martin Stenmark, Mikael Thornving och Kjell Bergkvist).
Maten åt vi inte där i år. Tyckte att skaldjuren inte var så mättande ifjol, så vi åt indisk mat innan. Enligt alla kommentarer i länstidningen gjorde vi det rätta. Maten var ingen höjdare i år heller!
Lördagen var det fest igen! Vi år god mat hemma hos sonen o hans tjej. Hon har fyllt år under veckan så det var födelsedagsfirande. Grattis en gång till!!

Inga kommentarer: