söndag 23 september 2007

Promenad i det gröna....

Vi gjorde en liten utflykt i det gröna idag. Hade tänkt plocka lite trattkantareller, o det blev lite!
Så här lite fann vi!! Får göra ett nytt försök nästa helg. Men det blev en skön promenad i alla fall. Men jag glömde kameran hemma!! Suck...


Gjorde en annan promenad i det gröna i förrgår - i Blomsterlandet!! Ja, jag var på affären Blomsterlandet! Hittade dom här, vet ej namnet, som fick ta platsen efter dom utblommade höstglöden. (Det är två på bilden!)


Köpte också en cyklamen i en härlig färg. Egentligen köpte jag två, hade tänkt ge bort den ena som födelsedagspresent nästa helg. Sssccchhh, säg inget!!

Det här köpte jag inte på Blomsterlandet utan på Coop. Så smart att sälja hela kartonger med värmeljus! Dom här brinner dessutom 6 timmar! Dom verkar fungera bra, så jag rekommenderar dom! Kartongen men 180 ljus kostade 99 kronor. Bra pris, jag stod där o räknade kronor o timmar o fann att det skulle vara förmånligt!


3 kommentarer:

Mindi sa...

Fniss... fast det är inte JAG som har det. ;) Klicka på länken så kommer du till en som säger sig ha det. ;D

Stor kramis

mintid sa...

Hamnade hos dig via din länk du lämnat hos någon :).

Ikeas ljus kostar ju 17:- för 100 st...tycker över lag dom blivit bättre. Brinner 4 timmar . Är lite gulare än förr men det gör inget.

Kul med nya blommor :)! Jättefint med det där grönvita i krukan!
Blomsterlandet är kanon. Mitt Mecka som jag brukar säga. Snäppet bättre än Plantagen som jag allt oftare blir besviken på!

Tack för titten!

Amoroso sa...

Fina inköp du har gjort. Praktiskt med en hel låda ljus :-) Och visst är tiden det allra dyrbaraste vi har. Egentligen skulle alla trappa ner så att de jobbade 60% eller något, då kanske man fick tid att njuta lite!!