söndag 9 december 2007

Andra advent.

Idag var det en Läkerol, lime i min kalender. Nu när jag skulle ta en bild var den borta!! Men precis nu så ser jag den!! Under en massa papper på mitt skrivbord! Trodde jag hade gömt den så att ingen skulle äta upp den!! Limeläkerol har jag aldrig smakat, ska bli spännande!

Det här gulliga rimmet satt på paketet:

När andra ljuset brinner
vi juleklappar syr
och mamma bakar kakor
och har ett fasligt styr

Såg en kartong i ett av alla mina skåp. Dörrkransen!! Nu hänger den på plats. Hoppas inte att fåglarna blir utan mat, för då börjar dom att hacka på bären!



Här är den största av mina tyska julprydnader, en sk julpyramid. Det här är fjolårskortet. Vet inte varför jag inte har några ljus fastsatta?! Hur som helset så eldas det aldrig i dem, risken är att det blir för varmt o "propellern" börjar brinna!



11 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!
Mumsa du på läkerolen, de är goda.
Åh, vilken fin krans. Lycko dej som får njuta av den varje dag.
Ha de mysigt.
Kram, Anita

Anonym sa...

Trevlig blogg - hit kikar jag gärna in igen. :)

Stina sa...

Haha...Jadu, jag vet inte hur många kransar fåglarna har förstört här.
De verkar äta vad som helst ibland. Kramis:-)

Granne med Selma sa...

tack för väldigt snäll kommentar inne hos mig! Den värmde så väldigt mycket!

Vilken rolig adventsljusstake f'ån Tyskland du visar idag! Har aldrig sett något liknande och tackar för att du delar med dig :-)
Kram

netha sa...

Vilken vacker krans och den tska julljusstaken är ju för vacker.
Kul med saker som kommer fram varje år.
Kramis

Fotograferande Maria sa...

Hej! Åh fin krans! Läkerol är GOTT! Kram

Anonym sa...

Vad julmysigt du gjort det på bloggen :) Fin krans! Hoppas du haft en mysig advent. Kramar, Sofie (http://lufthav.blogg.se)

AnnaHanna sa...

Oj, här har det blivit julrött sedan jag var här senast :-)
Fin och annorlunda krans - hoppas fåglarna håller sig borta nu bara!

Kram //Anna

Linda sa...

Hoppas fåglarna inte käkar upp din fina krans. Du får muta dem med några läkerol annars! :-D

Hoppas du haft en trevlig andra advent!

kram Linda

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Den Läkerolen har jag inte smakat!
Måste prova!
Härlig propellerstake!
Kram
Marie

Randi sa...

Vilken fin krans! Du är en riktig optimist - hoppas dina fåglar är dresserade ...*fniss*
Kram Randi