måndag 3 december 2007

Paket!!!

Nuuuu!! Har jag hämtat ut mitt paket! Så här är det när man bor på vischan, ingen post, affär eller annat i närheten. Men den som väntar på nåt gott...


Titta så många fina paket!!!!


Å jag fick öppna t r e paket idag!! Det var tur att jag inte fortsatte att öppna av bara farten...


Den första var det ett adventsljus - ett stort o fint. Det får nu brinna lite extra länge i kväll. Den andra var det härliga servetter o idag det lilla söta hänget i form av en (tomte)tjej som håller i en liten gran. Den har jag inte hängt upp än utan den sitter o vaktar adventsljusstaken. Tack snälla tomten för de fina presenterna!! Ohhh, så spännande i morgon...

Jo, en sak till! Det luktade jättegott när jag öppnade det stora paketet... Undrar från vilket litet paket det kommer.... å vad det är?? Det blir julafton varje dag ett tag framöver!!!


I morse när jag åkte till jobbet var det massor med renar på vägen....suck... när jag åkte hem i eftermiddag stannade jag o tog ett kort! Tänk att det finns så dumma djur!! Men de for ner i diket när jag började tuta, men inte alla givetvis...


Här ett tips till kaffet (men inte idag, vänta till i helgen!!). Jag kom på i lördags att vi hade köpt nån specialare (tack för tipset C o P!!) Becherovka - är nån sorts sprit (eller är det likör? Måste kolla flaska!!) som smakar pepparkaka!!

11 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Pepparkakssprit!? Va häftigt!! Och att se renar på väg till jobbet låter exotiskt tycker jag..kul att få paket med posten, jättefint ljus!! Mari.

Anonym sa...

Hej vännen!
Jisses, flytande pepparkaka. Låter mums. :o)
Kul att dina paket har kommit. Och fina saker har du fått. Ja, det här förgyller verkligen vintermörkret just nu.
Renar har jag aldrig sett. Vi har mest kor och älglar här. c",)
Må så gott.
Kram, Anita

Eva Agnes sa...

Vilket läckert paket i svart papper. Toppen att få paket så där.
Jo, jag hade en underbar vilopaus med mina barn. Helt enkelt toppen.
Kramar Eva Agnes

junhe sa...

lät gott det där med drickan som smakade pepparkaka=) ha en bra kväll! mvh junhe

Hjortron sa...

Tack för en härlig blogg!

Linda sa...

Ah, pepparkaks-sprit?! Det var nåt nytt! Har aldrig hört talas om det innan. :-)

Skoj att du fick öppna hela tre paket idag! Längtar redan tills i morgon när det är dags att öppna nästa... kul det här med paketkalender. Man blir ju som barn på nytt!

Coolt med renar. Har nog aldrig sett nån på riktigt... eller jo, kanske i nån djurpark?!

kram Linda

Mindi sa...

Vad KUL! :))))

Säger som ANITA att renar det finns inte hos oss... här är det rådjur och älg man får passa sig för istället.

Kram kram kram

Johanna sa...

Jag tror inte du förstår hur less jag är.. Det är inte roligt för fem öre på skolan.. Bajs!

Fina paket du fått iaf! :)

Annika sa...

Åh så mysigt med paketöppning, tror nog att den där specialaren ska testas till helgen.
Ha en skön vecka,
kram annika

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vilken fin present !
Vilka konstiga djur de där renarna , inget trafikvett alls :-)
Måste testa det där pepparkaks drickat .
Ha det så bra !!

netha sa...

Japp nu har jag bett gubben som åker till Tyskland idag för shopping, köpa mig en sån flaska, den måste ju testas.
Kramis och tack för tipset.