lördag 8 december 2007

Bakdag

Idag har vi (jag o dottern) bakat saffransbullar. Vi använde oss av "deg"-receptet jag fick av Tomten! Jag gör som vanliga bullar men har smör o mandelmassa som fyllning. Jättegoda!! Glömde berätta att jag fick recept på Mormors pepparkakor i ett paket häromdagen!!
På den här bilden finns även dagens present med - chokladgodis!! Tack!! Det åt vi upp när vi drack kaffe tidigare idag!!


Såg slutet på "Sound of Music" o tittade sedan på bilderna från Salzburg, där vi var i somras. Under vår guidade tur berättades det om filminspelningen o fusk de använde sig av. Hittade ett passande kort för advent o jul - från en affär som hade massor med julsaker!! Fina, visst?


7 kommentarer:

Skatan sa...

Ser mycket gott ut! Salzburg...det är en mysig stad det : )

Trevlig lördag!

www.nestorforlag.se sa...

vilken mysig blogg du har, kikar gärna in igen

NICOLINAS BONING sa...

Vilken "mumsig" vecka du har
haft;-)
Hoppas att fortsättnnigen på december kommer att smaka lika gott...
Kramar/Birgitta

netha sa...

Oh, där skulle jag vilja gå och titta bland alla julsaker.
Och baka lussebröd gjorde jag igår, mumsigt är det.
Kramis

Ninnie sa...

Det är verkligen gott med mandelmassa i saffransbullar, det har jag också upptäckt...

De där julsakerna ser ju ut som påskägg, fast med juldesign. Fina!

..:::Ulle:::.. sa...

Åh, mysiga foton!

Jag älskar Salzburg. Var där på språkresa i tidernas begynnelse och har så många fina minnen från den staden! Ljuvliga omgivningar!

De där lussebullarna såg farligt goda ut!

Kram!

Anonym sa...

Där har vi oxå varit :-)