lördag 1 december 2007

Färdigpyntat för idag!

Har tagit fram adventsstakar o adventsstjärnor idag... Är lite less nu!! Ska snart lägga mig på soffan med min bok!



Kaffe o pepparkaka (med Cambozolaost, mums!) på min nya bricka, som jag hittade på Myrorna i torsdags!


Vid rean efter jul hittade jag massor med gardiner! Hade tänkt sy kuddar o dukar av dem, men det har inte blivit av. De blev upphängda i stället! Här har vi mitt arbetsrum! (Maken fick också julgardiner, men det är så himla stökigt där = inget kort idag!!)


Har tre köksfönster, det här är det ena av två i söderläge, har likadana stjärnor i bägge.


Fönstret mot gården.

Ett annat par jag hittade på rean...


Uppe i vårt sovrum. Här provade jag ett par linnegardiner (också från rean!!) men dom blev inge bra här. Ska prova att tvätta dom för att se om dom blir mjukare, eller också blir det kuddar av dom... nångång! Stjärnan köpte jag i Indien. Är inte köpt som en adventsstjärna, men har blivit det!


Här en bild utan blixt, det är ett jättemysigt sken av stjärnan.

Jag fick min avi till adventskalenderswapen igår. Men paketet finns på "posten" två mil bort, så det blir att vänta o vara nyfiken till på måndag... Men då har jag T R E paket att öppna istället!

Nu ska jag ut o se hur ni andra bloggare har det! Ha en mysig lördagkväll!!


8 kommentarer:

Mindi sa...

Vad mysigt du har. :)
Får jag komma över och äta några pepparkakor ihop med dig? ;)

Men vad SYND att du inte hann få paketen innan i dag.... men som du säger man får tänka possitivt och på måndag får du öppna TRE paket och lita på att jag vill ha rapport då. ;)

Stor kram
M I N D I

MiaMaria sa...

Här var det pyntat och klart förstår att du vill ta en skön paus.... visst är det väl härligt när det är klart.

Gott med pepparkakor...mums.

HA´en skön advent!
Miamaria

netha sa...

Mums, jag älskar denna ost och tillsammans med pepparkakor, mums.
Jag köte och testade en ädelosttub med whiskysmak igår i affären och den var grymt smaskig.
Massor med fina fönster du visar upp, härligt juligt.
Ha en trevlig advent.

Anonym sa...

Hej vännen!
Du gör mej så glad med dina kluriga funderingar. Njanej, det blir inte julafton fortare om jag låter ljuset brinna ner. Så nu vet du det, inte lönt att köpa ett sådant för den skull.
Åh, vad fint du har gjort i fönstren. Så vackert. Och jag blir så avundsjuk. Har legat i migrän och inte ett dugg har blivit gjort. Men jag gör som dej ang paketen, gillar läget och gör fint imorgon istället.
Mys och pys med peppparkakaor och ost. Mums!
Kram från Anita

Kajsa sa...

Vilka snygga blomkrukor du köpt till dina julstjärnor! Och så fina fönster du fixat.Tack för orden i min blogg (att du saknat mig..). Blev SÅ glad! Kul att man vet att någon gör det!
Brickan var ju ett fynd. Tror jag gör dig sällskap på soffan. Vi kanske kan dela på pepparkakorna och osten och snygga glöggmuggar har du ju två redan, ser jag.. :)
Ha det så skönt!
Kram
Kajsa
P.S. Jag har skrivit om min resa till Malmö och Köpenhamn nu.. D.S.

junhe sa...

godkväll=D jättesöta koppar du ska fika ur...var dt gott med ost och pepparkaka? jag har fått tips om dt förrut, men har inte vågat testa ännu...feg antar jag=( ha en bra kväll/ kram junhe

Granne med Selma sa...

Hej kompis!
Du är alltid så gullig och lämnar kommentarer hos mig. Själv har jag haft ledigt i två veckor från bloggandet och har därför inte besökt eller läst några bloggar under tiden. Vill önska dig en alldeles underbar första advent!
'Kram

Linda sa...

Åh, vad adventsfint det är hemma hos dig nu! Har också fixat lite här ikväll... typiskt nog så är det en del lampor som var trasiga... kan ju vara bra att kolla sånt innan... men men... ;-)