tisdag 11 december 2007

Tisdagstema

Kök

Sitter på jobbet o kollar tisdagstemat... Kom då på att jag har ju en massa köksbilder sedan tidigare i bloggen!! Det här är den bästa möbeln som finns där, ja nästan i hela huset!! Här ligger vi o läser, när vi vill vila lite, när vi mår lite illa (igår fick jag en sån fruktansvärd huvudvärk - då lade jag mig på soffan o sov några timmar o då var värken borta, måste bero på soffan!), när läxan ska läsas, när vi gosar... ja, listan kan göras lång! Vi är nu inne på klädsel nummer två på den, är dags att byta igen.
Kan säga att vi brukar tom ligga två stycken här (jag o maken), vi ligger "skavföttes" o läser!
Vi ryms!! Maken säger att den här möbeln kommer ALDRIG ut från huset!!
Alla som sätter sig på den blir så förvånad att soffan är så mjuk! Vi har tom "främmen" som lägger sig i soffan o somnar... =)



Mera tisdagsbilder hos http://vimsig.com/tisdagstema/2007/12/11/kok/#comments

22 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med en möbel som alltid känns användbar!

Anonym sa...

En soffa är ALDRIG fel!! hehe

Anonym sa...

Åh, vilken härlig soffa! Kan tänka mig att den är uppskattad :) Kramar, Sofie (http://lufthav.blogg.se)

Cattis sa...

Klart man kan somna i köksoffa som främmande :-) Man ligger ju mitt i händelsernas centrum liksom fast ändå inte...Jag skulle lätt kunna somna där ~ ser skönt ut!

Paula sa...

För första gången har vi faktiskt ett kök som är tillräckligt stort för att inhysa en soffa. Blir onekligen frestad när jag hör din beskrivning..

Anonym sa...

Vad kul att du kikade in och skrev en rad! Alltid roligt att titta in vad andra har för roliga och fina bilder. Soffor är alltid bra att ha. Gottigt att kura ner sig i. :-)
Ha det fint!

Anonym sa...

Härligt med en sådan möbel! Vi har också en soffa i köket men då en gammal vanlig målad träsoffa. Sannerligen inte speciellt skön att vila sig i, om man nu inte har ont i ryggen och behöver räta ut den lite.

kram Erika

Della sa...

Åh, en sån soffa skulle jag gärna ha.

Ninnie sa...

oj, vilken härlig inbjudande fin gammal soffa! Där kan man sitta länge, förstår jag.

Nina sa...

Kökssoffa skapar verkligen hemtrevlig känsla. Din var verkligen vacker med de svarvade snygga detaljerna.

Anonym sa...

vilken fin soffa! ser supermysig ut.

Randi sa...

Så himla läckert med en soffa i köket! Och då inte bara en kökssoffa utan en mjukis!
Kram Randi

Cattis sa...

jo jag gillar mitt kök :-)
tv i köket ~ näää. fast vi har ett öppet kök med bardisk så man kan tyvärr höra teven när den är på...

Anonym sa...

Vad gulligt av er att dela på soffan.

Anonym sa...

Men vad mysigt det låter!
Ha det bra.

Anonym sa...

Oj, ja den är fyndad på en loppis för några år sedan faktiskt... :)

Anonym sa...

Det låter härligt!!! Köpte själv en vilfåtölj för ca ett år sen till gillestugan i källaren, inte många minuter har vilats i den, men då är den också lite avsides.

Ingrid sa...

Tack för titten hos mig. Din kökssoffa ser verkligen bekväm ut.

Anonym sa...

Ser inbjudande ut , klart de lägger sig där och somnar även främmat.

Klimakteriehäxan sa...

Verkligen en hederlig kökssoffa! Tyvärr har moderna kök sällan plats för en sån.

Bilder från min kamera sa...

En sådan soffa skulle nog stå i varje hem. En läkande soffa ur alla perspektiv! :)

Anna sa...

Åh vilken vacker gammal kökssoffa!
Vi har också en kökssoffa här i vårt kök - även den är mycket uppskattad!

Ha en härlig kväll!
Kram
:)Anna