fredag 21 december 2007

Julkalendersswap

Idag var det en gullig liten Grubbeltomte. "Håll mig i din hand och viska dina bekymmer till mig så grubblar jag igenom dom åt dig o ch du blir bekymmersfri", står det på lappen. Bra, va?! Det första jag ska viska till honom (henne) är att jag är lite bekymrad över vägen.... Det är bara "blåis" o jag hade tänkt mig till stora staden, idag igen!! Men efter en mil är vägen OK - hoppas jag!



Idag vet jag vem min tomte är!!! Gissa om er bilder har fått mig att fundera, men idag är jag kvitt det bekymret, utan att ha viskat till min tomte!! Han hjälper på en gång. Tack söta "stora" Tomten för alla fina saker jag fått!!


(Bild: Tomten)

Hann inte ens viska till Grubbeltomten! Nu har sandbilen varit hit!! =)

Sugen på en tävling så här innan jul? Gå in till: http://vitdesign.blogspot.com/2007/12/tvling.html

Lycka till!!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken söt :) Och härligt ändamål...! hihi. Tur sandbilen kom :) Inget kul alls att köra på halka...! God jul och ha en fin helg! Kram, Sofie (Http://lufthav.blogg.se)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken härlig ide, med en grubbeltomte...Det borde alla ha en! Ska se om jag inte kan hitta någon nånstans!
Kram
marie

Linda sa...

Hihi, funderade förut idag om du skulle klura ut det när grubbeltomten kom, vilket var samma som fanns på ledtrådsbilden jag la ut för ett tag sedan! ;-)

GOD JUL!!

önskar Tomte Linda

Randi sa...

Det är klart att alla borde få en Grubbeltomte - tänk så skönt man skulle få sova om nätterna då...*fniss*
Lyckliga du!!!
Kram Randi

Fotograferande Maria sa...

Hej! Önskar dig God Jul!! kram / Maria

NICOLINAS BONING sa...

Vilken tur att sandbilen kom...och att du inte behöver grubbla längre;-)
Jag önskar dig en riktigt fröjdefull jul och en skön långledighet.
Kramar/Birgitta

MiaMaria sa...

Vill önska dig en härlig jul!
Miamaria

netha sa...

Sicken kulig grubbeltomte. :-)
God jul på dig!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vill önska dig en riktigt God Jul!
Kram
Marie

Anonym sa...

Ibland räcker det med att bara tänka tanken;)
Grubbeltomte låter som en bra idé!
God jul!