måndag 17 december 2007

En vecka kvar!!

Igår kväll blev det en underbar kväll! Dotterns svärföräldrar bjöd hem oss till dem. Ja, först till kyrkan på adventskonsert - alla möjliga härliga julsånger, o sedan på gott fika. Tack!!

Här är dagens present! En fin liten skål, kanske för mandeln till glöggen!! Tack för den också!


Apropå glögg!! När vi var i Lübeck på julmarknad fanns det Glüweinstånd lite här o där. Man fick då köpa en mugg o ville man inte ha själva muggen fick man lämna tillbaka den o få tillbaka lite pengar. Jag ville givetvis ha några muggar. Ångrar att jag inte köpte fler...
Dessutom spetsade jag Glüwein med Amaretto! Gott. Man kunde köpa konjak i också, tror jag det var...




Får testa min kamera mer på muggarna... de blev inte till sin fördel...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej kära!
Tack för omtanken. Jodå,jag är ledig en hel del på jullovet. Men jobbar lite. Sådär lagom för att inte få tråkigt och bli lat. :o)
Åh, jag vill åka till Lubeck och dricka Gluwein och samla muggar.
Deras marsipankaffe är underbart också.
Vilken söt skål du har fått.
Alltså det där med 240 kr att köpa paket för, det håller inte hos många. Kanske är det ni som varit med förut? Jag känner mej lite dum faktiskt som försökte hålla summan nåt så när rimlig.
Ha en go kväll.
För oss blir det en TV kväll.
Stor kram till dej.

Lina Gardelid sa...

Nu är det jul-lotteri hos Lina på Gården! Välkommen att delta!

Samtidigt önskar jag en RIKTIGT GOD JUL!!

Kram
/Lina

junhe sa...

visst är dt gott med glögg, har köpt en hjortronglögg som ska avsmakas =) ha en bra kväll/ kram junhe

Skatan sa...

Hej! Jag är ganska bombsäker på att mina är inköpta på Mias. Jag vet att de har en webbshop också. Spana in www.miaslustgard.se

Lycka till : )

TIll sonen, menar jag... ;-)

En liten AnCa sa...

Precis en sån där skål har jag oxå!
Vilket sammanträffande va?

Kramelikram...

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vad härligt det låter med adventskonsert ! Skulle oxå vilja gå till kyrkan bara för att få lite lugn i alltihopa , dessutom med musik på köpet . Hoppas det var bra !?!
Vilka härliga muggar , och det som var i låter inte så dumt :-)
Kram/Lotta

Kaffebönan sa...

Ha, ha .. kan du gilla Glüwein med Amaretto s varför inte pepparkaksfil med glögg:-)
Nä du klart jag inte blandade det där tokmaja..allt har sin tid:-)
Tjing
http://kafferasten.blogg.se