fredag 2 november 2007

Dagens arbete blev....

... att plantera lite blommor!! Plättar på tråd kan är lätt att föröka. Här har jag satt några trådar direkt i den fina krukan jag köpte på loppis för någon månad sen. Har lecakulor i botten.


Lite ommöblering på mitt halvmånebord i köket blev det.

Den här murgrönan köpte jag igår. Egentligen är det två, jag har satt dom i en ganska stor kruka o snirklat grenarna runt en 4-båge. (Men det syns inte så bra på bilden)

Tog bort alla blommor, förutom amplarna, från sovrumsfönstret, o satte dit murgrönan.

Olivträdet fick en ny kruka. En ful, men självbevattnande sak. Den har inte vuxit på länge, för det har varit för trångt... Nu hoppas jag den tar sig.

7 kommentarer:

Maria sa...

Fina blommor! Att du lyckas med olivträd!! Jag har haft ett en gång men det dog på vintern, blev väl för varmt och torrt på vintern inomhus...

NICOLINAS BONING sa...

Vad fiffigt att ha tallriksstället som fruktfat!!!
Nu blir det nog ett sånt här hemma nästa gång jag springer på ett i någon mysig butik;-)
Tänk att ha fullt mad cupcaces därpå...mums...visserligen bakar jag ALDRIG...fniss...men vaddå, man får väl drömma?
Trevlig helg och kram/Birgitta

Anonym sa...

Vad härligt med lite nya fräscha blommor! Gillar särskilt plnteringen i det vita loppisfyndet, den är supersöt!

Mitt olivträd bor i det inglasade uterummet året om blir det för kallt så får den en liten filt omkring sig! Där trivs det jättebra...

Ha en riktigt skön och fridefull helg!

Krais...

En inredoholic sa...

Hej! Fin sida du har.. jag är ny i denna värld och upptäckte just din sida...

Jag kommer tillbaka..

du är välkommen in till mig om du har tid och lust :)

Ha en skön helg!

MiaMaria sa...

Blommer ja de är svåra men ack så vackra... Tallrikstället känner jag igen...har också det.Vackert!

Trevlig helg!
Miamaria

Anonym sa...

Vilken fin liten kruka med ärtor på tråd. Om du tittar in "bakom" min blogg så ser du min testblogg och presentationsbilden. Den är bra lika din kruka med ärtorna.

Trollmor sa...

Visst blir man glad över lite nya växter och krukor då och då.
Jag brukar bli lite småsprallig sådär i blomsteraffärer :-)
Vilket sött loppisfynd du hade gjort.
Trevlig helg!