onsdag 21 november 2007

Fula gubben...

...är en flaskgömma!! Eller vad det nu heter! Gubben om han är en viking eller riddare, får jag vara osagt. Men som ni ser så kan man öppna den o det finns plats för en flaska. Hade tänkt lämna iväg den till en loppis för nåt år sen, men jag ställde upp honom på en hylla (den som jag nämnde igår, den som maken gjort till alla filmer!). Nu är hyllan undanställd o gubben hamnade på golvet i ett av sov / gästrummen. Var det någon som hade tankarna åt det här hållet? =)


9 kommentarer:

Skatan sa...

Vilken fullgubbe ;-)

Jo, nog har jag varit på Olssons stuvar alltid. Jag handlade lite på lösvikt så det blev ändå en hyfsat bilig matta!

Vi ses : )

Anonym sa...

Ha, ha ingen aning faktiskt.. det där var finurligt.. gömma drickat så. De där ska du så klart ha kvar.. hur härliga som helst:-)

Della sa...

Nej, det hade jag aldrig gissat. Smart sätt att ha drickat på.

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vilken smarting ! Man undrar ju , vem gjorde den och varför ;-)
Ha det gott/Lotta

Wickans värld sa...

Det var säkert en typisk turistgrej på 70-talet, eftersom den var inköpt då! Då fick man ju inte ta med sig lika mycket som idag... hm...
Kom ihåg att mamma o pappa hade köpt nåt rumänskt som hette Gris!!
Drickbart alltså! =)Har själv aldrig haft nåt i den. Så glömsk som jag är, glömmer jag väl var jag lagt / ställt flaskorna i så fall.... =)

Anonym sa...

Riktigt ful gubbe det där!

Skulle du kunna skicka mig din adress, jag ska ju skicka en liten present till dig så småningom!

Min mejl: en-liten-anca@live.se

Onsdagskramis / AnCa

Annika sa...

Vilken fulsnygg gubbe, lite charm över sig tycker jag allt att han har.

Ha de gott, kram Annika

Anonym sa...

Den var väl kul :0)

Randi sa...

Men va´ festligt - hade jag aldrig kunnat gissa det! Kanske var det ett bra gömställe?

Kram Randi