söndag 4 november 2007

Kök, forts...

Blev lite fel ordning på bilderna... Detalj från mitt diskbänksskåp!! Min man frågade om jag verkligen skulle visa det?? Här finns lite smått o gott som kan behövas när man diskar eller rengör... Galltvål, rengöringspasta (visade min skurkäpp i tisdags - har köpt rengöringsgrejer från Enjo, det "starkaste" man kan behöva är just pastan) stålull o annat...



En "helhetsbild" från skåpet. På de konstiga gångjärnen ska sopkorgen hänga... En bruna hinken är vår komposthink. Vintertid har vi den för det är ingen som vill tömma varje dag... Sommartid är det en glassbytta! Den perfekta hållaren för kassar har jag köpt på IKEA. Diskmedel i en stor glasburk. Har haft en konserveringsburk tidigare, men i den är det värmeljus!!! I lilla korgen en massa rengöringsmedel. Hade tänkt köpa en Cult-flaska för diskmedel när jag var i stan, men hann inte.....


Sopkorgen ska egentligen svänga när man öppnar skåpet, men vi hade en arg son en gång så den anordningen lossnade, så nu svänger den hela tiden... =) Det var väldigt upphetsande bilder!! Har nån ett bra tips för diskbänksskåp??

Diskstället...ja, där under handduken!! Skopan - vår vattenskopa!! Istället för att ta ett glas varje gång tar vi skopan! Ja, vi diskar den ibland... =)

Under handduken hittar vi bestickstället (ni känner säkert igen det - IKEA!) Men här samsas lite diskborstar, stålull o diskhoproppen! Dom här diskborstarna är sk blindarbeten, själva borsten kan man byta ut. Dom är riktigt snygga, faktiskt!



2 kommentarer:

NICOLINAS BONING sa...

Du är modig du...visserligen är skåpet under diskbänken inte bara mitt...men den som oxå äger det är den som INTE håller efter det...skratt...skojar bara...men ditt är ju alldeles perfekt!
Hur lyckas du med det?!

Fotograferande Maria sa...

Hej! Kikar in från Julkalende swappen hos Mindi. Roligt! Fint kök du har!!