måndag 5 november 2007

Julbelysning redan!!

När vi var i stan i torsdags skulle jag ha den här buxbomsbollen med belysning. Hade för mig att det var på Jula den fanns. Icket! Nja, tänkte jag. Då måste det vara Rusta... eller Jysk... Nej, inte nånstans! Det var väl slut då!! När jag kom hem tittade jag i Claes Olsson senaste utskick. Jaa, där fanns den!! Hade pratat med sönerna när vi var ute o åt om den så...


Gullige yngste sonen ringde på lördag. Han var då på CO o funderade om han skulle köpa med sig hem. Jaa! Det var s t o r a paket han fick gå o bära på. Tack!!


Bollarna är 33 cm i diameter!! Ser lite stora ut på våra gjutjärnskrukor. Men vi blir snart van!



En riktigt mörkerbild på en av dem. Ska fota när det är lite ljusare. Maken kopplade in bägge idag o gjorde kabeldragningen bättre än min provisoriska igår. Tack alla min män!!

Nöjd nu Dotter!! =)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Wickan!
Va muuusigt med ljusbollar i mörkret. Nu blir jag sugen.:o)
Kul att vi ska swappa tillsammans. Är du min hemlige tomte tro? c",)
Kramis från blåhåriga Anita. Urp!

junhe sa...

hej...tittar in en stund! fin ljusboll, den där lär lysa upp i vintermörkret =) ha dt gott mvh junhe

Mindi sa...

Åh kaffet smakade gott. :)~
Så det var inte bara en dröm du hade hörru. ;)

Skrivs snart igen kompis!

Kram kram

Mindi sa...

Nä men nu glömde jag... blev så ivrig av kaffet.... glömde ju säga att ljusbollen var jätte läcker! En sån vill jag också ha! Kan jag önska mig en sån i swappen? ;D

Anonym sa...

Vilken gullig son du har! Som ser till att mamma får sina jättmysiga ljusbollar!!! Sugen på att skaffa sån oxå, riktigt bra tips! Kramis...

Anonym sa...

Ooops! Såna ljusbollar menar jag!
Har redan en son som jag är jättenöjd med!

Johanna sa...

Mor lilla då.. du har stavat fel.. Provisoriskt stavas det! :P Tiihiii! :) Puss å kram!