lördag 24 november 2007

Höganäs

Höganäs-keramik har jag alltid gillat. Här är några av de saker jag har...
Dom här ljusstakarna köpte jag i Uppsala för kanske 30 år sen... Dom är väldigt bra att ha när jag ska elda upp stumpar, för man kan låta dom brinna ut! Är massvis kvar sedan förra helgen!
Tyget är ett av många jag köpte i Indien.


Gamla krukor...




Den äldsta av dem jag har, tror jag! Den här brukar jag ha tallris i när det blir jul! Det kanske till och med blir nästa helg! Kan även bli lite ulltomtar eller domherrar som hamnar i riset!
Har även en "jätte"-stor som används som paraply o gåstavs-ställ!

3 kommentarer:

Skatan sa...

Tack :) Ja du, jag vet egentligen inte riktigt vad jag skall tycka...det löser sig sa han som sket i vasken.

Vackra klassiker du visar idag! Jag har en stooor rackare som jag har lingonsylt i.

Nu skall jag gå och tvätta upp mig. Vi är bortbjudna.

Sköt om dig!

junhe sa...

tack detsamma...fina ljusstakar=)

Annika sa...

Efter att min sambo har fått godkänt av dig för kaklingen så har gått omkring som en stolt tupp och sprätt här hemma,
men jag låter honom hållas för nu vill han ge sej på skorstensmuren med *ler*

Vilka härliga burkar du visar upp i dag och ljusstakarna var jättefina.

Ha en fortsatt skön söndag,
kram Annika