söndag 4 november 2007

Mitt kök!

Här kommer ett mastodont-inlägg om mitt kök! Vi bor i ett stort hus, vilket medför att köket också är stort, nästan 35 kvadratmeter stort. När vi renoverade köket ville vi ha ett ljust o hårt träslag i inredningen, det blev ask. Här nedan ser vi skåp o bänk vid ingången till köket. Till höger om dessa skåp finns halvmånebordet o därefter soffan, som jag visat tidigare. Detaljbilder kommer längre ner...


Diskbänken...

Fortsättning på diskbänken, spis o arbetsbänk...

Den tredje väggen i köket, med kyl, frys och skafferi.

Den fjärde väggen har vi två fönster o mellan dessa har vi ställt vårt köksbord. Det är det som jag gärna vill byta ut... Men vi ryms 12 kring det här...faktiskt! Vi har som mest suttit 39 stycken i vårt kök!!


10 kommentarer:

Anonym sa...

Å så fint köket är !

Kram Kram
Carina

Johanna sa...

Det va värst va rent och snyggt det va! :) Puss å kram!

NICOLINAS BONING sa...

Underbart med ett stort kök...efter rivningen av vårat skafferi har vi lyckats få ihop hela 17 kvadrat...det du;-)
Det ser så snyggt och välordnat ut hemma hos dig (jaja, hos er då)...
Ha en bra vecka/Birgitta

Kajsa sa...

Va länge det var sedan jag var inne hos dig, märker jag. Vilket mysigt kök som är så stort, så man kan vara så många där och ha trevligt. Älskar när man samlas i köket över en kopp kaffe och bulle eller en god middag och sitter och äter och pratar och bara har det mysigt. Finns det något trevligare?!
Du undrade om bra tips till skåpet under diskbänken. Jag köpte den utdragbara sophinken med tillhörande komposthink med lock, som IKEA har. Den kan jag verkligen rekommendera. Du kan ha komposthinken på vintern med, för den luktar inte när locket är på. Och det är smidigt. Sedan har IKEA även en utdragbar gallerhylla, där du kan ha rengöringsmedel och diskborstar/svampar etc. Praktiskt!
Kolla deras sortiment får du se. De hjälper dig ju säkert också på plats.
Ha en bra start på veckan!
Kram
Kajsa

Skatan sa...

Japp visst är det härligt?!

Nu finns du i min lista : )

Tack och godkväll!

MiaMaria sa...

Vilket stort kök ni har. Mitt är som ett råttbo,just nu under renovering. Kommer bilder så småningom.

Miamaria

Anonym sa...

Så skönt med ett stort kök! Jättefint har ni det :) Kramar, Sofie

Mindi sa...

Vad fint du har det! Ni har det menar jag ju förståss. ;)

Så underbart roligt att få titta in till sina cybervänner så här!

Du, den där POLLY kakan ska jag absolut göra. Vet du hur mycket jag älskar POLLY? ;)

Du har sett min blogg va... om swappen? Spännande, spännande...

Stoooor natti-kram
M I N D I

Ann-Sofie sa...

Kikar in från MIndis swap och tycker att det ska bli jättekul! På återseende och kram!

Anonym sa...

Hej hej!
En till swappare här! Ska bli sååå skoj!

Fiiiiint kök!

Ha en bra dag :)